اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبر داد

وجود 600 آزاده در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از وجود 600 آزاده در استان زنجان خبر داد.

وجود 600 آزاده در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر علی نیک‌بخش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز آزادسازی اسرای ایرانی اظهار کرد: جامعه ایثارگری بعد از 10 سال دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشتند.

وی با بیان اینکه 26 مرداد یادآوری سالروز آزادسازی اسرای ایرانی است، افزود: نخستین گروه از اسرای کشور در این روز وارد میهن شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر ضرورت گرامیداشت این روز تاکید کرد و افزود: باید چنین روزی به خوبی پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه با توقف جنگ و پذیرش قطعنامه 598 اسرای ایرانی به آغوش وطن بازگشتند، افزود: یکی از بندهای این قطعنامه آزادی اسرای دو طرف بود.

نیک‌بخش با اشاره به فداکاری‌های آزادگان در دوران اسارت افزود: در دوران اسارت آزادگان مشقت‌های بیشماری را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه اسرای عراقی از همان ابتدا با همکاری ایران در آمار صلیب سرخ ثبت شدند، افزود: اما بدترین شرایط برای اسرای ایرانی در اردوگاه‌های رژیم عراق در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به جانفشانی و فداکاری‌های اسرا و شهادت برخی از اسرا در اردوگاه‌های عراقی افزود: در ایران شرایط مطلوبی برای اسرای عراقی در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه برخی از اسرای ایرانی مربوط به دوران رژیم طاغوت بود، افزود: این اسرا سال‌های متمادی در زندان‌های عراق به سر می‌بردند.

نیک‌بخش با اشاره به وجود سه هزار شهید در استان زنجان افزود: مردم استان زنجان فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار جانباز در استان زنجان وجود دارد، افزود: باید اقدامات لازم برای پاسداشت این افراد صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به وجود 600 آزاده در استان زنجان تصریح کرد: 15 نفر از این افراد آزاده سیاسی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آزادگان سیاسی از سال 42 در زندان‌ها به سر برده‌اند، افزود: آزادی این افراد مهم و ضروری بود.

نیک‌بخش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ از سوی دشمنان به ملت ایران تصریح کرد: جنگ هشت ساله با حمایت استکبار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 30 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم عراق را حمایت می‌کردند، افزود: اما رزمندگان اسلام با نیروی ایمان و اسلام توانستند بر دشمنان پیروز شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به آمار اسرای عراق در جنگ هشت ساله تصریح کرد: بیش از 50 هزار نفر به اسارت گرفته شده بود.

وی با اشاره فعالیت‌های فرهنگی مرحوم ابوترابی در اردوگاه‌های عراق افزود: فعالیت‌های فرهنگی وی زبانزد دوست و دشمن بود.

نیک‌خش اسرا را اسناد زنده انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید از این اسناد به نحو مطلوبی استفاده شود.

انتهای پیام/73003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول