اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر انزلی:

یادمان شهدا معبر ولایت‌مداری است

امام جمعه بندر انزلی گفت: یادمان شهدا معبر نور و ولایت‌مداری است.

یادمان شهدا معبر ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی شامگاه پنجشنبه در مراسم رونمایی از یادمان شهدای این شهرستان با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع اظهار کرد: اکنون یکی از تلخ‌ترین ایام برای جهان اسلام، تشیع و آنها که دل در گرو فاطمه (س) و فرزندان او دادند، است.

وی تخریب‌کنندگان بقیع را وهابیان سبک مغز و متعصب عنوان کرد و افزود: وهابیان به بهانه اینکه قبرستان جایگاه شرک و بی‌دینی است، قبر ائمه (ع) را تخریب کردند.

موسوی با بیان اینکه حاجیان در سفر نورانی تمتع و عمره به زیارت پیامبر (ص) و ائمه (ع) در قبرستان بقیع می‌روند، تصریح کرد: بقیع مرکز دلدادگی، عشق و محبت به ائمه اطهار (ع) است.

امام جمعه بندر انزلی جاودانگی شهدا را به دلیل حرکت در مسیر فرزندان فاطمه (س) دانست و بیان کرد: شهدا افتخار را برای کشور به ارمغان آوردند.

این مسئول رونمایی از یادمان شهدای بندر انزلی در شب تخریب قبرستان بقیع را خواسته شهدا خواند و یادآور شد: مردم به عشق فرزندان فاطمه (س) در مهمانی شهدا حضور پیدا کردند.

وی ساخت یادمان و برگزاری کنگره و سالگرد شهدا را گزارشی از اقدام مسئولان و مردم به راست قامتان همیشه جاوید ایران اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه بندر انزلی یادواره شهدا را معبر نور و ولایت‌مداری توصیف کرد و گفت: به جنازه شهدای برگشته به کشور سلام می‌فرستیم.

موسوی به استخوان‌های باقی‌مانده از بدن‌های خسته و بی‌سر شلمچه، فکه، هویزه و ... ادعای احترام کرد.

به گزارش فارس، یادمان شهدای بندر انزلی در دیواری به طول 48 متر و ارتفاع چهار متر با نمادی از هشت به نشانه هشت سال دفاع مقدس با 440 قاب عکس از سنگ گرانیت در کنار این بندر ساخته شده است.

دو کتیبه مزین به زیارتنامه شهدا و فرازی از زیارت عاشورا، بخشی از فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین تمثال مبارک امام (ره) و مقام معظم رهبری به همراه نشان جمهوری اسلامی ایران در یادمان مذکور حک شده است.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول