اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بام ایران پارکینگ عمومی ندارد / خیابان‌های بیجار پارکینگ عمومی وسایل نقلیه

یکی از مشکلات حوزه شهری بیجار نبود پارکینگ عمومی برای شهروندان این شهر است به طوریکه این امر گره‌های ترافیکی بسیاری در سطح خیابان‌های شهر ایجاد می‌کند.

بام ایران پارکینگ عمومی ندارد / خیابان‌های بیجار پارکینگ عمومی وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، این روزها هنگام تردد در خیابان‌های سطح شهر بیجار شاهد پارک تعداد زیادی از خودروهای شخصی هستیم که به علت عدم پارکینگ عمومی خودرو ها در کنار خیابان‌های اصلی و فرعی سطح شهر پارک می‌کنند.

خلاء وجود پارکینگ عمومی در شهر بیجار هم در حوزه شهری و هم در حومه این شهر احساس می‌شود به طوریکه رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی برای پارک خودروهای خود در خیابان‌ها سرگردان می‌شوند.

اشغال بعضی از پیاده‌روها به وسیله موتورسیکلت نیز از دیگر معضلات و مشکلاتی است که شهروندان بیجاری با آن مواجه هستند که این مورد نیز از عواقب نبود پارکینگ عمومی در سطح شهر است.

در حال حاضر تمامی خیابان‌های بیجار پارکینگ عمومی خودروهای شخصی و اداری این شهر محسوب می‌شود که نگاهی به مرکز شهر، درب بانک‌ها و ادارات در تمامی ساعت شبانه‌روز گویای این معضل اجتماعی است.

بافت قدیمی خیابان‌های شهر بیجار و کم عرض بودن آنها متناسب با حجم ترافیک بالای این شهر نیست و همچنین پارک خودروها در دو طرف خیابان معضلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است پارک ماشین‌ها در طرفین خیابان  تنها معضل شهروندان بیجاری نیست بلکه پارک موتورسیکلت‌ها و عبور از پیاده‌روها موجب شده است که عابرین پیاده برای عبور از از پیاده‌روها با مشکل مواجه شوند که لازم است مسئولین راهنمایی و رانندگی با این موضوع برخورد کنند.

احداث پارکینگ عمومی بسترساز حل بسیاری از مشکلات شهری بیجار است که مسئولان مرتبط با این حوزه باید همت کنند تا با احداث پارکینگ‌های عمومی مشکلات حوزه شهری بیجار را کاهش دهند.

نبود پارکینگ مختص وسایل نقلیه سنگین نیز شهر  بیجار را به پایانه خودروهای سنگین تبدیل کرده که علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، خسارات زیادی هم به زیرساخت‌های شهر بیجار وارد می‌کند.

امید است با مساعدت و یاری مسئولان مربوطه این مشکل همچون دیگر مشکلات شهر بیجار که این روزها در حال مرتفع شدن است، حل شود.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول