اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

بیشترین علت سرقت داخل خودرو نبود پارکینگ مناسب است

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین عامل سرقت داخل خودرو ناشی از نبود پارکینگ مناسب در این استان است.

بیشترین علت سرقت داخل خودرو نبود پارکینگ مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار علیرضا عادلی پیش‌ازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به آمار سرقت خودرو در سطح استان اشاره کرد و گفت: سرقت داخل خودرو درصد بسیار زیادی از جرائم این استان را مشمول شده است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که تلاش‌های زیادی به منظور کاهش سرقت داخل خودرو صورت گرفته است، اذعان کرد: انتظار می‌رود مردم نسبت به هشدارهای نیروی انتظامی در این خصوص توجه داشته باشند.

عادلی در ادامه تصریح کرد: عدم پارکینگ مورد نیاز در استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم پارک خودرو در پارکینگ منازل دو عامل مهم در سرقت داخل خودرو بوده که شرایط را برای سارقان در کمین نشسته مهیا می‌سازد.

 کاهش یک درصدی سرقت داخل خودرو  در کهگیلویه و بویراحمد

 مسئول ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد از کاهش یک درصدی سرقت داخل خودرو خبر داد و گفت: با توجه به این‌که سرقت داخل خودرو از جرائمی است که از مجرم به جرم می‌رسیم، تاکنون در سرقت داخل خودرو 36 درصد افزایش کشف داشتیم.

عادلی بیان داشت: عامل بیش‌از 70 درصد سرقت‌های خرد در کهگیلویه و بویراحمد به معتادان برمی‌گردد.

وی با بیان هشدار انتظامی خود به شهروندان، هم‌استانی‌ها و مسافران و گردشگران تاکید کرد: شهروندان در زمان پارک خودروی خود از گذاشتن اموال قیمتی و مواردی که باعث وسوسه سارقان می‌شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ساماندهی و مقابله با تکدی‌‌گران در سطح شهر و برخورد با تجمع‌های جلوی پاساژ بهاران یاسوج اظهار کرد: با توجه به این‌که تعداد زیادی از تکدی‌گران در سطح استان نیستند اما پلیس بر اساس وظیفه و در چارچوب قانون به وظیفه خود عمل می‌کند و اگر مکانی با امکانات در اختیار این دستگاه باشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکدی‌گران در سطح شهر را جمع‌آوری و به مراجع ذیصلاح تحویل می‌دهد.

سردار عادلی ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی نسبت به برخورد با تجمیع‌کنندگان در پاساژ بهاران صورت گرفته با این وجود تنها نیروی انتظامی مسئولیت و توان مقابله با این افراد را نداشته و تنها بر اساس قانون عمل می‌کند از این‌رو انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه همکاری بهتری داشته باشند.

مسئول ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد به آمار خودکشی سال 92 استان اشاره‌ کرد و گفت: در سال جاری 26 فقره خودکشی داشتیم که در سال 91 نیز 18 فقره گزارش و ثبت شده از این‌رو و بر اساس گزارشات واصله میزان خودکشی در استان به نسبت سال گذشته 18 درصد رشد داشته که این امر به خانواده‌های آن‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/82011/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول