اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

تدوین بسته‌های سیاست‌گذاری برای آینده حمل و نقل قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در راستای ارتقای سطح اطلاعات حمل و نقل شهری برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها مهندسان اطلاعات حمل و نقل شهری را در اختیار مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار می‌دهند.

تدوین بسته‌های سیاست‌گذاری برای آینده حمل و نقل قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی ‌همدانی با اشاره به انجام مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهری از سوی شهرداری اظهار داشت: این مطالعات چشم‌انداز خوب و شایسته‌ای برای مهندسان در 20 سال آینده شهر قزوین به وجود می‌آورد.

وی از تدوین نرم‌افزارها و بسته‌های سیاست‌گذاری برای آینده حمل و نقل شهر قزوین خبر داد و افزود: بنا داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و تهیه نرم‌افزارهای تخصصی حمل و نقل و همین طور نشر اطلاعات در حوزه ترافیک و حمل و نقل بتوانیم اطلاعات به هنگامی از حمل و نقل شهر در اختیار مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دهیم تا مهندسان با دریافت این اطلاعات طرح‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پروژه‌های خود را به نحوه احسن به اجرا برسانند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: در تدوین چشم‌انداز ترافیکی با توجه به رشد تولید خودرو و افزایش سرانه مالکیت خودرو و جمعیت برای توسعه شهر، باید از تجربیات جهانی استفاده کرد، چراکه با جهانی فکر کردن و محلی عمل کردن می‌توان برای آینده شهر برنامه‌ریزی کرد.

همدانی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی در قسمت‌های مختلف متفاوت است و در این میان توسعه سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند بسیار راهگشا باشد و همچنین توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به ویژه در هسته مرکزی شهر و مسیرهای کوتاه انطباق بسیار خوبی با روحیات و فرهنگ شهر و ساختار شهرسازی شهرمان دارد.

وی افزود: وقتی صحبت از آینده و سال‌های آینده به میان می‌آید هدف ما پاسخ دادن به سؤالاتی از قبیل الگوهای تقاضای سفر، وضعیت مصرف انرژی در آینده، تکنولوژی‌های نوین، وضعیت بودجه، اعتبار و منابع مالی و محیط زیست در آینده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: باید برای آینده شهر پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی تعریف شود، فرضاً در هسته مرکزی احداث تونل‌های زیرزمینی برای گذردهی جریان ترافیک بسیار راهگشاست.

همدانی عنوان کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح نیز بر اساس اسناد فرادست و طرح‌های جامع می‌تواند به افزایش قابلیت‌های جابه‌جایی و سرعت حرکت در شهر کمک شایان توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول