اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران مطرح کرد

جوان شدن سن طلاق در سال‌های اخیر/کلاس‌های آموزش خانواده برای مددجویان فراگیر شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه شاهد جوان شدن سن طلاق در سال‌های اخیر هستیم، گفت: مراجعه افراد آسیب‌پذیر ناشی از طلاق به کمیته امداد در این سال‌ها بسیار زیاد شده است.

جوان شدن سن طلاق در سال‌های اخیر/کلاس‌های آموزش خانواده برای مددجویان فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، ابراهیم باغبانی صبح امروز در مراسم اختتامیه اردوی مادران و دختران مددجوی کمیته امداد که با حضور خانواده‌های از اصفهان و مشهد مقدس در اردوگاه شهید رجایی استان مازندران در شهرستان فریدنکنار که با حضور حمیدرضا ترقی دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار داشت: کارهای مثبتی در این اردوگاه در چند سال اخیر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال است که اردوگاه به عنوان اردوگاه خواهران تبدیل شده است، ابراز داشت: با توجه به امکاناتی که این اردوگاه در اختیار داشت، سعی شده در تمام فصول سال از آن استفاده شده و تلاش ما این است که در راستای آموزش‌های خانه و خانواده ارتقا یابد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه آمار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حال گسترش است، تصریح کرد: در کنار تلاش‌های دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌های ضدفرهنگی نیز فعالیت زیادی دارند.

باغبانی در این زمینه با بیان اینکه مازندران استانی گردشگرپذیر است و در کنار این مسئله شاهد افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ورود فرهنگ‌های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: افراد برخی از  آسیب‌ها را همراه خودشان می‌آورند و ما هم این آسیب‌ها را مشاهد می‌کنیم و همه این موارد موجب شده است که امروز گرایش به آموزش‌های عمومی دیده شود.

وی با اعلام اینکه ما به شرکت 16 تا 10 هزار نفر در کلاس‌های آموزش خانواده راضی نیستیم و باید کل خانواده مددجویان را در آموزش‌‌ها مشارکت دهیم، تاکید کرد: موقعی می‌توانیم موفق باشیم که برای حدود 80 تا 90 هزار مددجو کلاس‌های آموزشی متناسب با نیاز آنها برگزار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه مازندران با پدیده دختران ازدواج نکرده سن بالا مواجه است، گفت: در حال حاضر 8 هزار دختر ازدواج نکرده بالای 30 سال در استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند که این مسئله آسیب محسوب می‌شود.

باغبانی با اشاره به اینکه شاید ساختمان‌ها نو شده و رفاه اقتصادی ایجاد شده باشد، اما رفاه اجتماعی فراهم نشده است، اظهار داشت: باید با وارد شدن در مسائل خانوادگی، افراد در آستانه آسیب را شناسایی و از شدت آسیب‌ها کم کنیم.

انتهای پیام/86003/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول