اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین زهرا هشدار داد

کاهش منابع زیرزمینی بویین‌ زهرا با برداشت‌های بی‌رویه

فرماندار بویین زهرا، کاهش منابع زیرزمینی شهرستان بویین زهرا را نتیجه برداشت‌های بی‌رویه از این منابع ذکر کرد.

کاهش منابع زیرزمینی بویین‌ زهرا با برداشت‌های بی‌رویه

احد احمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه سد بالاخانلو شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با هشدار نسبت به کمبود شدید آب بخش کشاورزی در بویین زهرا اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بویین زهرا طی سال‌های اخیر با کمبود بارندگی و خشکسالی و به تبع آن ایجاد مشکلات در تأمین آب شرب روستاها روبرو بوده است، ضرورت توجه به تأمین آب شرب در این شهرستان نیز مهم شمرده می‌شود.

فرماندار بویین زهرا، استفاده بهینه از منابع آب و صرفه‌جویی مردم در مصرف را جزو اصلی‌ترین و اساسی‌ترین راه حل‌های عبور از بحران کم آبی عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر تعویض و ترمیم شبکه‌های اصلی آب توسط اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویین زهرا سهم قابل توجهی را در کاهش هدر رفت آب در این شهرستان داشته است.

احمدی با هشدار نسبت به رواج برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی در شهرستان بویین زهرا ابراز داشت: برداشت‌های بی‌رویه از حفره‌های زیرزمینی آب حجم سفره‌های آب زیرزمینی را پایین آورده و سبب بروز مشکلات برای بخش کشاورزی می‌شود.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه احداث و بهره‌برداری از سد بالاخانلو بخشی از مشکل تأمین آب شرب روستاهای بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا را به طور اساسی و زیربنایی رفع می‌کند، افزود: در حال حاضر بخش آب شرب روستاهای شهرستان بویین زهرا از طریق حفره‌های زیرزمینی تأمین شده که البته کاهش بارندگی سالیانه مشکلاتی را در زمینه تأمین آب شرب در روستاها ایجاد می‌کند.

وی تأمین آب شرب شهرها و بخشی از روستاهای شهرستان بویین زهرا را جزو اهداف احداث و بهره‌برداری سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا دانست و تصریح کرد: مشکل تأمین آب شرب روستاهای بخش مرکزی با بهره‌برداری از سد بالاخانلو به طور اساسی و زیربنایی رفع شده و بهبود می‌یابد.

فرماندار بویین زهرا به تغییر اقلیم کشور و کاهش بارندگی به عنوان مشکلات اصلی اشاره کرد و افزود: رویکرد عدالت محورانه مسئولان در توجه به مناطق محروم با وجود کاهش بارندگی‌ها سبب تقویت مشارکت روستائیان شده و توسعه را در سطح گسترده نهادینه می‌سازد.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول