اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف مازندران خبر داد

ثبت‌نام 3176 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن مازندران

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال در استان تاکنون 3 هزار و 176 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 3176 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری افزود: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال در استان تاکنون 3 هزار و 176 نفر ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: این افراد شرکت کننده به تفکیک شهرستان‌ها در آمل 155 نفر، بابل 535 نفر، بابلسر 120 نفر، بلده 136 نفر، بهشهر 416 نفر، تنکابن 183 و رامسر 150 نفر هستند.

حیدری ادامه داد: از ساری 266 نفر، قائمشهر 52 نفر، لاریجان 138 نفر، محمودآباد 413 نفر، نکا 261 نفر، نور 200 و نوشهر 151 نفر در این مسابقات شرکت دارند.

وی افزود: افراد ثبت‌نام‌کننده در این طرح در سه گروه سنی هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا هستند.

حیدری با اشاره به اینکه این طرح در 165 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه کشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

وی آموزش قرآن را یکی از اهداف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه بیان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت موقوفات استان تلاش می‌کنیم گام‌های بلندتری در راستای طرح تربیت حافظان قرآن کریم برداریم.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب انسان‌ساز است، بیان کرد: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت با رویکرد قرآنی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: باید تربیت حافظان قرآن از خانواده‌ها آغاز شود و خانواده‌ها می‌توانند در این زمینه موفق‌تر عمل کنند.

وی با تأکید بر تهیه امکانات لازم برای حافظان قرآن در مؤسسات افزود: مؤسسات قرآنی باید نرم‌افزارها و وسایل کمک‌آموزشی مناسب تهیه کنند و این لوازم باید کارشناسی‌شده باشد.

حیدری بهره‌گیری از مدرسان حافظ قرآن را از عوامل تأثیرگذار در پیشرفت طرح نهضت ملی حفظ قرآن بیان کرد و افزود: افرادی که خود حافظ قرآن هستند تجربه‌های مناسبی دارند و قطعاً می‌توانیم از تجربیات آنها استفاده کرده و به سرعت حفظ خود اضافه کنیم و افرادی که خود در عرصه حفظ قرآن قدم برداشته‌‌اند، در این زمینه تأثیر بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم تلاش کرده‌ایم تا منطقی پیش برویم، اظهار کرد: در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم تلاش داریم خانواده‌ها را قرآنی کنیم و بتوانیم قرآن را به خانواده‌ها و منازل ببریم و خانواده‌ها را قرآنی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در تربیت حافظان قرآن کریم قصد ایده‌آل‌نگری نداریم و تلاش می‌کنیم تا به صورت منطقی در این مسیر حرکت کنیم و البته نباید انتظار داشته باشیم که قرآن‌آموزان و داوطلبان حفظ قرآن در مدت زمان کوتاه، جزء‌های زیادی از قرآن را حفظ کنند.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول