اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

خبرنگاران نقش کلیدی را در جامعه ایفا می‌کنند

امام جمعه شوشتر گفت: خبرنگاران نقش کلیدی در آگاه‌سازی جامعه ایفا می‌کنند و بهتر است از این جایگاه برای روشن‌گیری جامعه استفاده شود.

خبرنگاران نقش کلیدی را در جامعه ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی عصر امروز در مراسمی در محل فرمانداری شوشتر اظهار کرد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی دارند و به این دلیل باید جایگاه رفیع این افراد گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت خبری خبرنگاران بسیار مهم است، گفت: خبرنگاران باید به رسالت خبری خود پایبند باشند و در این زمینه از همه توان خود استفاده کنند تا در راستای رسالت خبری گام بردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: رسالت خبری خبرنگاران به نوعی ریشه در قرآن دارد و در این باره مصادیق زیادی برای عنوان کردن وجود دارد.

 

*خبرنگار شرایط دارد

سلیمانی با اشاره به چهار شرایط اساسی برای خبرنگار گفت: خبرنگاران در ابتدا باید صادق باشند و در همه نوشتار و نقل قول‌ها صداقت و صدق‌گویی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: دومین شرط یک خبرنگار امانت‌داری است و باید در بیان مطالبی که به وی می‌رسد جانب امانت‌داری را رعایت کند و بدون کم و کاست مطالب به مردم اعلام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر گفت: خبرنگار باید در بیان مطالب مصالح جامعه را نیز رعایت کند زیرا توجه داشته باشیم که همیشه هم«هر راست نشاید گفت»

 

*مصلحت اندیشی با مصالح فردی فرق می‌کند

سلیمانی خاطر نشان کرد: مصلحت اندیشی و توجه به مصالح فردی مسئول و یا گروهی خاص فرق می‌کند و باید این دو را به درستی از همدیگر تفکیک کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بیان مطالب و انعکاس اخبار عنوان کردن مطالب خوب و با ارزش اهمیت دارد ولی احساس می‌شود که از حالت فعالیت و کار خارج شده و به شعاری بودن نزدیک می‌شود و خبرنگاران به این مهم توجه بیشتری کنند.

انتهای پیام/72006/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول