اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

خبرنگاران رسالت انبیایی دارند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خبرنگاران رسالت انبیایی دارند، افزود: خبرنگاران به پرورش اندیشه می‌پردازند و کارشان نیز از پزشکان حساس‌تر است.

خبرنگاران رسالت انبیایی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در آیین پاسداشت روز خبرنگار که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، اظهار داشت: رسالت مهم آگاهی‌بخشی بر عهده خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت انبیایی دارند، افزود: خبرنگاران به پرورش اندیشه می‌پردازند و کارشان نیز از پزشکان حساس‌تر است.

طبرسی ادامه داد: انسان ریشه در مغز دارد و رسانه‌ها باید هدایتگر ریشه انسانیت باشند.

وی سابقه انتقال اخبار را از دوران رسالت انبیا دانست و گفت: کار خبرنگاری سخت است، وقتی قتلی انجام می‌شود قاتل نیز قصاص می‌شود اما فکری کشته شود مرجعی برای رسیدگی جرم وجود ندارد.

امام جمعه مرکز مازندران به مسئولیت کار خبرنگاری اشاره کرد و ادامه داد: توبه گمراه‌کنندگان قبول درگاه حق واقع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل و حرفه محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: خبرنگاری رسالتی تمدن‌ساز است.

طبرسی اظهار داشت: خبرنگار باید دارای شجاعت و صداقت باشد همانطور که پیامبران در گرفتن وحی، نگهداری و انتشار آن بدون اشتباه بودند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به جوسازی برخی اخبار و مسائلی که صلاح جامعه را زیر سوال می‌برد نپردازند، ادامه داد: قلم سلاحی است که تا ابد فکر را منحرف و یا هدایت  می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیشتر بنگاه‌های خبری را در اختیار صهیونیست دانست و افزود: روزانه میلیاردها کلمه خبر در دنیا مخابره و به نفع صهیونیسم بهره‌برداری می‌شود.

وی روزنامه‌ها را تاریخ‌سازان آینده عنوان کرد و گفت: بسیاری از خبرنگاران در دوران دفاع مقدس در صحنه جنگ حضور داشته و برخی نیز به انتشار اخبار جنگ می‌پرداختند.

طبرسی با تاکید بر اینکه رسانه‌های مکتوب به تحلیل اخبار و مقالات اجتماعی مجهز شوند، بیان داشت: تحلیل باید محتوایی باشد ولی تحلیل خبر در روزنامه‌ها دیده نمی‌شود و اگر هم باشد مغرضانه است.

وی دلیل ریزش مخاطبان روزنامه‌ها را جناحی شدن دانست و یادآور شد: روزنامه‌ها نباید نقد مغرضانه داشته باشند، روزنامه‌ها باید صریح و بی‌طرف باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع خبرنگاران و رسانه‌های استان با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را بهترین راه ایجاد ناامنی در بین جوامع انتخاب کرده است، گفت: استکبار با راه‌اندازی جنگ نرم بدون خونریزی سر می‌برد و کشور را ناامن می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان برای توسعه‌یافتگی مازندران تلاش کنند، تصریح کرد: روزنامه‌های استانی با استفاده از تفکر فرهیختگان به مسائل اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی بپردازند.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول