اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر:

فعالیت‌های تحقیقاتی نقش مؤثری در روند مطلوب اجرای طرح‌ها دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های مختلف بدون وجود طرح تحقیقاتی تبعات و خسارت متعددی دارد.

فعالیت‌های تحقیقاتی نقش مؤثری در روند مطلوب اجرای طرح‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین زارع عصر امروز در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری با اشاره به نقش تحقیقات در اجرای مطلوب طرح‌ها، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی اجرای طرح‌ها با ارائه طرح‌های تحقیقاتی امری ضروری است، چراکه توجه به پژوهش در اجرای طرح‌ها نه تنها کارها اصولی انجام می‌شود؛ بلکه نیاز به دوباره‌سازی ندارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های تحقیقاتی در برنامه‌ها و طرح‌ها از ضرر و زیان‌های بیت‌المال جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: اگر در موضوعات مختلف کارها با پژوهش و تحقیقات انجام شود، از بروز خسارت‌ها جلوگیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر بر توجه به اعتبارات طرح‌های پژوهشی تأکید کرد و اذعان داشت: عدم تخصیص اعتبارات پژوهشی به نوعی کم‌لطفی به امر پژوهش است.

زارع بر گسترش فرهنگ پژوهش در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و ابراز داشت: طرح‌های پژوهشی که عام‌المنفعه است و موجب سلامت و بهبود وضعیت جامعه می‌شود اعتبارات آن‌ها با اولویت پرداخت می‌شود.

وی بر توجه شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی منطقه عسلویه در پرداخت عوارض آلایندگی تأکید کرد و متذکر شد: طبق قانون زیست محیطی شرکت‌هایی که آلایندگی دارند، باید سالانه عوارض تعیین شده را پرداخت کنند تا با اجرای طرح‌های پژوهشی راهکارهای لازم رفع مشکلات آلایندگی ارائه شود.

معاون استاندار بوشهر همچنین بر تدوین کتاب، معرفی پژوهشگران فعال استان بوشهر تأکید کرد و یادآور شد: برای تدوین این کتاب استانداری بوشهر اعتبارات لازم در اختیار مؤلفان این کتاب قرار می‌دهد.

زارع در پایان از برگزاری جشنواره علم تا عمل در تهران خبر داد و تأکید کرد: در این جشنواره که از 10 تا 14 شهریور در مصلای تهران برگزار می‌شود پژوهشگران و محققان فعال در کشور و استان بوشهر شرکت دارند.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول