اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

ارتقاء جایگاه پژوهشی همدان به رتبه دوم در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: سال گذشته با توجه به ارائه طرح‌های پژوهشی خوب همدان در جشنواره علم تا عمل جایگاه همدان از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا یافت.

ارتقاء جایگاه پژوهشی همدان به رتبه دوم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در کار‌گروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری همدان با بیان اینکه سال گذشته میزان اعتبارات پژوهشی بین نیم تا سه درصد بود اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی در سال 92 به میزان یک تا سه درصد افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های در سال جاری حداقل دو برابر اعتبارت سال گذشته خواهد بود و برای جذب اعتبارات پژوهشی باید تلاش زیادی کنند چون در صورت عدم استفاده از بودجه پژوهشی، اعتبارات برگشت می‌خورد.    

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان افزود: در سال گذشته تعداد 60 نفر از متخصصان و اساتید دانشگاهی برای داوری طرح‌های شرکت‌کننده در جشنواره همکاری کردند و جایگاه همدان از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای شرکت در جشنواره فناوری تهران به صورت شرکت حضور یافت و امکان حضور فردی میسر نیست، ابراز داشت: طرح‌هایی که می‌خواهند در جشنواره شرکت کنند باید به طور حتم تجاری باشند که امکان ثبت در سامانه جشنواره را بیابند.

مطهری‌مؤید بیان داشت: 10 طرح برتری که برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌شوند باید طرح‌های قابل ارتقا باشند و داوران طرح‌های برتر را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که سال گذشته در نمایشگاه به آنها وام اختصاص یافته امکان حضور در نمایشگاه سال جاری را ندارند تصریح کرد: با توجه به عدم شرکت فردی و نبود طرح‌هایی که تسهیلات گرفتند تعداد طرح‌های شرکت‌کننده همدان در نمایشگاه افت خواهد داشت.  

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان اذعان کرد: بعضی از دستگاه‌ها مانند شهرداری در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات حضور در نمایشگاه و دانشگاه‌ها برای ارائه طرح‌ها و ایده‌ها کمک کنند.

همچنین در ادامه مدیرکل آموزش و پژوهش استاندار همدان با بیان اینکه طی سال‌های 90 و 91 تعداد 98 طرح مورد تأیید کمیته نیازسنجی و کارگروه قرار گرفت اظهار داشت: از مجموع 98 طرح تعداد 25 مورد 100 درصد به سرانجام رسیده و نتایج آن اعلام شده است. 

محمد ابراهیم الهی‌تبار افزود: در طول این مدت تعداد 19 طرح دارای مشکلات اعتباری، 44 طرح در حال انجام و 10 طرح نیز گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه فقط 31 دستگاه طرح پژوهشی خود را ارسال کردند تصریح کرد: تعداد 78 دستگاه مشمول قانون استفاده از اعتبارات پژوهشی هستند و طرح‌های پژوهشی 27 دستگاه شامل شهرداری‌ها به علت ناچیز بودن ارقام عودت داده شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استاندار همدان در ادامه با اشاره به برخی اداراتی که طرح‌های پژوهشی خود را به کارگروه ارائه ندادند یادآور شد: دانشگاه بوعلی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه سید جمال‌الدین، دانشگاه صنعتی، اداره اوقاف، امور عشایری، ثبت اسناد و املاک، پارک علم و فناوری، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، پزشکی قانونی، حوزه هنری و راه و شهرسازی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به خاطر مسائل درونی خود طرح ارائه نکردند.

در ادامه این جلسه رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه جشنواره علم تا عمل به مدت چهار روز در هفته دولت در تهران برگزار می‌شود گفت: جشنواره علم تا عمل با هدف طرح‌هایی که تجاری‌سازی شدند برگزار می‌شود. 

خسرو پیری افزود: مخاطبان جشنواره علم تا عمل تعاونی‌های دانش‌بنیان، سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادهای ارائه‌دهنده خدمات فناوری، سرمایه‌گذاران، سازمان‌های دولتی و خصوصی استفاده‌کننده از فناوری و رسانه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: از مرداد ماه دبیرخانه کار خود را شروع کرده و به تمام افرادی که صاحب فکر و ایده هستند اطلاع‌رسانی انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه بسیاری، شرکت‌های دانش‌بنیانی را ثبت کردند که هیچ گونه شاخصه‌ای ندارد تصریح کرد: در سال 90 تعداد 34 شرکت دانش‌بنیان و در سال 91 تعداد 110 شرکت در همدان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: همدان در خصوص ارائه طرح‌های پژوهشی تجاری از سطح سوم به رتبه دوم ارتقا یافت و کیفیت مهم‌تر از کمیت است. 

همچنین در ادامه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه در طی 50 سال گذشته سطح بسیاری از خاک‌های حاشیه شهر همدان از بین رفته است ابراز داشت: منشأ خاک‌های همدان گرانیتی است که یکی از بهترین نوع خاک‌ها با وجود کانی‌های بسیار زیاد است.

سید حسین صباغ‌پور افزود: در سال 1334 سطح شهر همدان 400 هکتار بوده که امروز به 4 هزار و 500 هکتار افزایش یافته که بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به ساخت و ساز اختصاص یافته و سالانه به خاطر از بین رفتن خاک 20 میلیارد تومان ضرر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان برای حفظ خاک هزینه کردیم، ادامه داد: بهترین زمین‌های کشاورزی در حریم شهر در مناطق شهرک الوند، شهرک فرهنگیان و سعیدیه را به علت ساخت و ساز از دست دادیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان گفت: طرح مطالعاتی با اهداف تعیین سطح خاک و مزارع تغیر کاربری، کاهش تولیدات کشاورزی، آگاه‌سازی مسئولان شهری به فاجعه پنهان از بین رفتن خاک، تعیین میزان و پیشنهاد مکان‌های مناسب توسعه شهر و ارائه الگو و آگاه‌سازی جامعه از فاجعه در حال وقوع نابودی خاک را در این طرح پژوهشی بررسی می‌کنیم.

در این جلسه سه طرح پژوهشی بررسی عوامل مؤثر بر گرایش به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای در شهر همدان، بررسی الزامات فرهنگی و نقش رسانه استانی در تحقق حماسه اقتصادی از دیدگاه مسئولان صنعتی استان توسط صدا و سیما و یک طرح با موضوع بررسی وضعیت تلفات خاک و خسارات ناشی از آن در اثر گسترش نامناسب افقی شهر همدان به تصویب کارگروه رسید.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول