اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اعلام کرد

بررسی نیمی از اسناد دامداران و بهره‌برداران منابع طبیعی آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: انجمن صنفی مرتعداران تاکنون نیمی از اسناد دامداران و بهره‌برداران را مطالعه نموده تا هماهنگی لازم برای اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای دامداران و بهره‌برداران انجام شود.

بررسی نیمی از اسناد دامداران و بهره‌برداران منابع طبیعی آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انجمن صنفی مرتعداران از بدو تاسیس در آذربایجان غربی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

این مسئول با بیان اینکه در راستای سیاست‌های مشارکتی سازمان متبوعه برای نخستین بار در آذربایجان غربی با حضور اکثریت دامداران و مرتعداران آذربایجان غربی انجمن صنفی مرتعداران تشکیل شد، تصریح کرد: شاید یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی در چند سال اخیر در راستای افزایش مشارکت مردم در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی بود.

پیرمرادی خاطرنشان کرد: انجمن صنفی مرتعداران در ظرف شش ماه گذشته که تاسیس شده هم اکنون با استقرار در مجموعه اداره کل منابع طبیعی در حال پایش اطلاعات بهره‌برداران و دامداران استان آذربایجان غربی است که تاکنون این انجمن توانسته نیمی از اسناد دامداران و بهره‌برداران را مطالعه کرده تا هماهنگی لازم برای اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای دامداران و بهره‌برداران انجام شود.

وی عنوان کرد: استان آذربایجان غربی با بیش از 60 هزار مجری بهره‌بردار در عرصه‌های منابع طبیعی ظرفیت‌های خوبی برای حفاظت و احیای عرصه‌های ملی را دارا بوده که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و افزایش مشارکت بهره‌برداران از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد تا عرصه‌های مرتعی و جنگلی بیش از پیش پویاتر شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به حجم دام موجود که بیش از 8 میلیون واحد دامی است، متذکر شد: در عرصه‌های مرتعی استان آذربایجان غربی که بیش از 2 میلیون و 600 هزار هکتار بوده فشار مضاعفی بر مراتع استان وجود دارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است این موضوع با مشارکت و آموزش دامداران و بهره‌برداران به یک نرم استاندارد برسد و مسئولان ارشد استان آذربایجان غربی نیز با حمایت‌های مادی و معنوی خود ما را در این امر یاری نمایند.

انتهای پیام/61005/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول