اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت سردار شهید محمود قلی‌پور

یادواره شهدای عملیات «کربلای 2» در رشت برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از برگزاری یادواره شهدای عملیات «کربلای 2» با محوریت سردار شهید محمود قلی‌پور در 10 شهریور‌ ماه امسال در رشت خبر داد.

یادواره شهدای عملیات «کربلای 2» در رشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید دوهندو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاج محمود قلی‌پور را از شهدای شاخص گیلان دانست و اظهار کرد: ستاد یادواره شهدای «کربلای 2»با محوریت شهید محمود قلی‌پور در رشت تشکیل شده است.

وی به روحیه شهادت‌طلبی شهید قلی‌پور اشاره کرد و افزود: شهید قلی‌پور در دوران دفاع مقدس در منطقه حاج عمران مورد هدف خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

دوهندو با بیان اینکه شهید محمود قلی‌پور در سال 1332 در استان فارس در شهرستان شیراز متولد شده بود، خاطرنشان کرد: شهید مذکور از پدری گیلانی و مادری اصفهانی متولد شد و دوران خردسالی خود را در شیراز سپری کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تصریح کرد: شهید قلی‌پور با آغاز انقلاب اسلامی به صف مبارزان و انقلابیون پیوست و پس از انقلاب به کمیته انقلاب اسلامی محلق شد.

وی شهید قلی‌پور را یکی از تشکیل دهندگان سپاه رشت خواند و اضافه کرد: شهید حاج محمود قلی‌پور در عملیات آزادسازی پاوه به همراه شهید چمران مردانه جنگید.

دوهندو حفاظت از پادگان ابوذر را از مسئولیت‌های شهید قلی‌پور در ابتدای جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: شهید مذکور توانست از سقوط پادگان ابوذر جلوگیری کند.

این مسئول فرماندهی پادگان المهدی (عج) چالوس، گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل‌های گیلان، فرماندهی گردان رزمی، معاون طرح و عملیات تیپ قدس، قائم‌مقامی ستاد لشکر قدس و رئیس ستاد لشکر قدس را از مسئولیت‌های شهید محمود قلی‌پور برشمرد.

وی با اشاره به شهادت حاج محمود قلی‌پور در عملیات کربلای 2، تصریح کرد: عملیات «کربلای 2»با چهار گردان پیاده، ادوات و توپخانه به همراه گردان‌های پشتیبانی کمیل، حمزه و امام حسین (ع) انجام شده است.

دوهندو رمز عملیات کربلای 2 را یا اباعبدالحسین (ع) اعلام کرد و یادآور شد: یادواره شهدای «کربلای 2» با محوریت شهید محمود قلی‌پور به منظور شناسایی شهدای گیلان به جوانان در 10 شهریور ماه امسال در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت 10 شهریور ماه را مصادف با شهادت محمود قلی‌پور در عملیات «کربلای2» دانست و اظهار کرد: نمایشگاه فرهنگی شهدای دفاع مقدس در حاشیه یادواره مذکور برگزار می‌شود.

وی به توزیع بسته‌های فرهنگی در یادواره شهدای «کربلای 2»اشاره کرد و افزود: جامعه اکنون بیش از دیگر مواقع به آشنایی با شهدا نیاز دارد.

دوهندو با بیان اینکه میانگین سن فرماندهان در دفاع مقدس 21 تا 25 سال بوده است، تصریح کرد: جوانان اداره جنگ را به عهده داشتند و برای الگوسازی باید به نسل کنونی جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول