اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیجار خبر داد

برگزاری دومین یادواره شهدای پیشگامان و 400 شهید بیجار

فرمانده سپاه بیجار از برگزاری دومین یادواره شهدای پیشگامان و 400 شهید شهرستان بیجار در شهریور ماه امسال خبر داد.

برگزاری دومین یادواره شهدای پیشگامان و 400 شهید بیجار

سیدحسن محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با بیان اینکه دومین یادواره شهدا در 11 شهریور ماه امسال هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه بیجار برگزار خواهد شد، گفت: ادامه راه شهدا تضمینی برای ادامه و تقویت راه و هدف نسل جوان بوده و این روحیه سلحشوری و انقلابی را باید همیشه در خود حفظ کرد.

وی با بیان اینکه شهدا همچنان زنده خواهند ماند، عنوان کرد: شهدا نه تنها مردمان ما را زنده کردند بلکه جهان را به بیداری وادار ساختند.

این مسئول با بیان اینکه شهدا با نثار جان، ماموریت خود را که حفظ اسلام است، بخوبی به انجام رسانده‌اند بیان کرد: علت بقا و پابرجا ماندن حکومت اسلامی ایجاد شده در ایران را باید جانفشانی شهدا دانست.

فرمانده سپاه بیجار بر ادامه یاد شهدا تأکید و بیان داشت: بصیرت، شناخت و آگاهی نیاز تشخیص راه درست و ادامه راه شهداست.

اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بیجار

وی از اعزام گروه‌های جهادی بسیجیان دانشجو از تهران و شهرستان به روستاهای محروم شهرستان بیجار بعد از ماه رمضان برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم روستایی خبر داد و گفت: توسط سپاه دو سال است بحث خدمات پزشکی و درمانی را در شهرستان بررسی می‌کنیم و در یکی از روستاهای بخش مرکزی به نام بخش سیاه منصور که محروم‌ترین روستاهای شهرستان در این بخش واقع شده و از خدمات دولتی بسیار کمی برخوردارند و بسیاری از ساکنان این روستاها به دلیل نبود امکانات کوچ کرده‌اند به این منطقه اعزام و خدمات‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

این مسئول اضافه کرد: خدمات‌رسانی پزشکی و دندان‌پزشکی و بررسی و شناسایی بیماری‌ها و ارجاع آن به شبکه بهداشت بیجار از جمله برنامه‌هاست.

محمودی خاطرنشان کرد: تعداد 60 نفر برای خدمات‌رسانی به روستاهای بخش سیلتان شهر توپ اغاج که در قسمت‌های عمرانی، فرهنگی، باغداری بخش کشاورزی فعالیت خواهند کرد اعزام می‌شود.

فرمانده سپاه بیجار تصریح کرد: در بخش عمرانی با کمک ادارات سطح شهر تعدادی از افراد کم درآمد که زیرپوشش اداره و نهاد خاصی نیستند شناسایی و خانه‌های آنها را تعمیر و تامین خواهند کرد و در بخش باغداری به کشاورزان نحوه صحیح نگهداری باغ‌ها را به صورت رایگان آموزش خواهیم داد.

شرکت 700 نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزش قرآن بسیج

وی با بیان اینکه مدت سه سال است برنامه‌ای برای ارتقاء یادگیری قرآن در سطح شهرستان توسط بسیج سپاه بیجار در حال پیگیری است گفت: برنامه‌های قرآنی بیجار و فعالیت دارالقرآن بسیج بیجار به طور متداوم و در سطحی عالی برگزار می‌شود که عمده فعالیت‌ها به روستاهای زیرپوشش شهرستان برمی‌گردد که 700 نفر از دانش‌آموزان سطح شهرستان در این روستاهای تابعه در نظر داریم به طور فعال در این کلاس‌ها حضور داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: تعداد 20 نفر از شرکت کنندگان در این کلاس‌های قرآنی موفق به حفظ یک یا چند جزء از قرآن کریم  شده‌اند و همین افراد برای آموزش دوره‌های مربیگری قرآن به قم اعزام و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده و اکنون حدود 2 سال است فعالیت خود را در این زمینه آموزش به فراگیران قرآن آغاز کرده‌اند.

محمودی تصریح کرد: تا کنون از بین این 700 نفر قاری  40 موفق به حفظ  1 یا چند جزء قرآن شده‌ا‌ند و مابقی افراد در بخش‌های مفاهیم، روانخوانی و روخوانی مشغول هستند و امیدواریم در آینده بتوانیم در زمینه کسب به مقام‌های کشوری و بین‌المللی دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه بیجار اذعان داشت: شهرستان بیجار ظرفیت و استعداد و افتخار این را دارد که در پنج سال آینده تعداد حافظان را به 200 یا 150 برسانیم اما با توجه به گستردگی شهرستان و امکانات کم در راستای رسیدن به این آمار نیاز به همت والای دارالقرآن با همکاری ادارات شهرستان است تا بتوانیم در این امر خداپسندانه و معنوی افتخاراتی کسب کنیم.

وی در پایان متذکر شد: قرآن منبع خیر و برکت در زندگی است گفت: ترویج برنامه‌های قرآنی موجب خیر و برکت در جامعه و گسترش و پرورش روحیه معنوی جوانان خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول