اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز امسال

یادواره 2200 شهید شهرستان رشت برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: یادواره 2 هزار و 200 شهید شهرستان رشت پاییز امسال برگزار می‌شود.

یادواره 2200 شهید شهرستان رشت برگزار می‌شود

مجید دوهندو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نصب تمثال شهدا در خیابان‌ها و معابر این شهر اظهار کرد: دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه است.

وی بر معرفی صحیح شهدا به منظور الگوسازی برای جوانان تاکید کرد و افزود: سپاه ناحیه مرکزی رشت برنامه‌های مختلف فرهنگی برای شناساندن شهدا به نسل جوانان را اجرا می‌کند.

دوهندو از برگزاری یادواره 2 هزار و 200 شهید شهرستان رشت در پاییز امسال خبر داد و بیان کرد: جلسه‌های مختلفی برای برگزاری یادواره مذکور تاکنون تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزاری یادواره شهید محمد بیگلو را از جمله برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: یادواره مذکور در مهدیه رشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای کربلای 2 با محوریت سردار شهید محمود قلی‌پور در شهریور امسال در رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهید قلی‌پور باید آنگونه که بود به جامعه معرفی شود.

دوهندو به اهداف عملیات کربلای 2 در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: انهدام نیروهای دشمن، تسلط بر ارتفاعات منطقه، کمک به مبارزان مسلمان شمال عراق و تصرف دوباره ارتفاع مهم 2519 از جمله اهداف عملیات مذکور بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت منطقه اجرای عملیات کربلای 2 را 50 کیلومتر مربع دانست و خاطرنشان کرد: 194 شهید در عملیات کربلای 2 تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی گلستانی، رضوان‌خواه و قبادی را از شهدای عملیات کربلای 2 خواند و اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای کربلای 2 به عهده سپاه ناحیه مرکزی رشت گذاشته شده است.

دوهندو به زندگینامه شهید محمود قلی‌پور اشاره کرد و افزود: شهید مذکور پس از پیروزی انقلاب به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و یکی از تشکیل دهندگان سپاه رشت بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه شهید قلی‌پور در آزادسازی پاوه همراه شهید چمران جنگید، بیان کرد: شهید حاج محمود قلی‌پور از شهدای شاخص گیلان است.

وی در پایان سپاه را یک نهاد توصیف کرد و گفت: سپاه تنها یک سازمان نظامی نیست و هر جا مشکلی برای نظام ایجاد شود، حاضر است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول