اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

نمایندگان مجلس به سوابق سیاسی وزرای پیشنهادی توجه کنند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: نمایندگان مجلس در هنگام تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی به سوابق سیاسی آنها توجه کنند.

نمایندگان مجلس به سوابق سیاسی وزرای پیشنهادی توجه کنند

حجت‌الاسلام  علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دادن رأی اعتماد به وزرا از وظایف مهم نمایندگان مجلس است و نمایندگان باید در هنگام بررسی صلاحیت افراد به سوابق سیاسی آنها توجه کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بررسی صلاحیت وزرا باید سه موضوع بسیار مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها بررسی سوابق سیاسی افراد است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فراز و فرودهای بسیاری را در دوران‌های گذشته پشت سر گذاشته که یکی از آنها فتنه 88 است.

سلیمی بیان داشت: کسانی که در جریان فتنه 88 دست داشتند و حاضر نشدند از مردم عذرخواهی کنند، مجلس باید نسبت به آنها حساسیت بیشتری داشته باشد، کسانی که از بن دندان ولایت را قبول ندارند و یا نظام اسلامی را کارآمد نمی‌دانند، نمی‌توانند وزیر مناسبی برای نظام اسلامی باشند و نمایندگان مجلس باید در دادن رأی اعتماد به وزرا به تمامی جوانب نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در جریان فتنه‌ 88 عده‌ای بودند که قدرت تحلیل مسائل را نداشتند، به موقع موضع‌گیری نکردند و با رفتار خود دشمنان را تحریک کردند که این اقدام آنها موجب شد به کشور خسارت‌هایی وارد شود؛ به همین دلیل وزرایی که برای دولت یازدهم انتخاب می‌شوند باید از این مسائل مبرا بوده و از این افراد تبری کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، توجه به توانایی مدیریتی، داشتن تخصص و تجربه کاری، پرانگیزه بودن و داشتن تحرک لازم را از دیگر معیارهایی دانست که نمایندگان باید در هنگام دادن رأی اعتماد به وزراء به آن توجه کنند.

سلیمی در پایان تأکید کرد: منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین باید به برنامه‌های وزرا توجه داشته و میزان تطابق این برنامه‌ها با سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول