اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط امام جمعه چرام

خبرنگار فارس چرام تجلیل شد

توسط امام جمعه چرام خبرنگاران این شهرستان تجلیل شده و خبرنگار فارس چرام، خبرنگار فعال معرفی شد.

خبرنگار فارس چرام تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام ظهر امروز حجت‌الاسلام جعفر طزری در جمع خبرنگاران شهرستان چرام ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران اقشار زحمتکشی هستند که خود خبر می‌گیرند، اما دیده نمی‌شوند به خصوص خبرنگارانی که قلمی هستند.

امام جمعه چرام خبرنگاری را یکی از وظایف مهم در جامعه دانست و عنوان داشت: آگاهی دادن و گفتن نیازهای مردم، رابط بودن بین مردم و مسئولان به عهده خبرنگاران است، هرچند دیگران هم می‌توانند رابط باشند اما رابطه‌ای که خبرنگاران دارند دیگران نمی‌توانند.

وی یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات را آگاه شدن مسئولان نسبت به آن مشکل ذکر کرد و با بیان اینکه یکی از بازوانی که می‌تواند به مسئولان کمک کند، خبرنگار است، خاطرنشان کرد: مسئولی که واقعا هدف خدمت و کمک کردن دارد هیچوقت نباید از بیان و قلم خبرنگار ناراحت شود، بلکه باید خوشحال شود چرا که یک ضعف و مشکل در سیستم کاری او به وجود آمده که اطلاع ندارد اما خبرنگار بدون منت و بدون هیچ چشمداشتی این مشکل را رو می‌کند.

این مسئول استفاده از جهل و عدم آگاهی مردم را یکی از ابزار توطئه دشمنان برشمرد و گفت: وقتی مردم علم نداشته باشند، دشمنان به راحتی می‌توانند شایعه پراکنی کنند و خبری را به دروغ بین جامعه گسترش داده تا مردم را غافل کنند و در این میان کسی که می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند، خبرنگاران هستند.

خطیب جمعه چرام اضافه کرد: خبرنگار سهمی در امنیت جامعه دارد، در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان سهم دارد، به شرط آنکه خبر را بدهد و تحلیل‌های خود را به خبر اضافه نکند بلکه تحلیل را به مردم واگذار کند.

حجت‌الاسلام طزری یکی از راه‌های بالا بردن اطلاعات سیاسی مردم را این دانست که خوب تحلیل کنند و ابراز کرد: بنابراین خبرنگار نقش خطیری دارد و ما می‌بینیم تاکنون خبرنگارانی به خاطر خبر جان خود را از دست داده و یا به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هدهد در قرآن یک خبرنگار بود که منشا تحولات بود، متذکر شد: این پرنده از یک سرزمین کفر خبر آورد که همین یک خبر باعث شد مردم آن سرزمین مسلمان شوند.

این مسئول مذهبی در چرام ادامه داد: خبرنگاران باید قدر شغل شریف خود را بدانند و با خبرهایی که می‌دهند به مردم روحیه دهند چرا که جامعه ما به نشاط و امید نیاز دارد و یک قشر آن خبرنگار است که با دادن خبرهای خوب و اتفاقات خوبی که رخ می‌دهد در خدمت صورت گرفته شریک هستند.

امام جمعه چرام یادآور شد: خبرنگار باید با بیان واقعیات نقاط ضعف و مثبت را در جهت بهسازی جامعه ایفا کند و خبرها را لخت و عریان ندهند بلکه با توجه به در نظر گرفتن وضعیت منطقه و کار صورت گرفته شده خبر را خواندنی کند.

وی با اشاره به این مطلب که برخی اتفاق‌ها نمود بیشتری در شهرستان‌ها نسبت به هم دارند، اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد عزیزان خبرنگار قدر شغل خود را دانسته و در جهت امنیت دهی، امید دهی و بیان خدمات جمهوری اسلامی گام بردارند.

طزری ضمن تقدیر از خبرنگارانی که در شهرستان چرام فعالیت دارند، نسرین هاشمی خبرنگار فارس چرام را خبرنگار فعال معرفی کرد و با بیان اینکه هر هفته خطبه‌های نماز جمعه شهرستان را در خبرگزاری فارس مشاهده می‌کنیم، این خبرگزاری را مطمئن و مورد اعتماد ذکر کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه همان گفته‌ها و سخنرانی‌های ما بدون کم و کاست توسط خبرنگار فارس چرام انعکاس داده می‌شود با اهدای لوح سپاس و هدیه از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/82002/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول