اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

توسعه چشمگیر صنعت آبنبات خراسان شمالی با حمایت شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: با حمایت‌های انجام شده از جانب شرکت شهرک‌های صنعتی استان، صنعت آبنبات این استان در قالب خوشه صنعتی آبنبات به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

توسعه چشمگیر صنعت آبنبات خراسان شمالی با حمایت شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، محمدرضا باقری اظهار کرد: با تایید مطالعه و توسعه خوشه صنعتی آبنبات بجنورد در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی 2 سال اخیر عامل توسعه این خوشه تعیین و تاکنون اقدامات مفید و موثری در جهت توسعه این صنعت بومی انجام گرفته است.

وی افزود: اقدامات انجام شده با هدف ساماندهی و بازاریابی و هدایت تولیدکنندگان آبنبات بجنورد برای امر صادرات و توسعه بازارهای فروش داخلی بوده که علاوه بر پوشش حمایتی، ارائه برند اختصاصی برای تولیدات، فراهم شدن زمینه صادرات آن به خارج از استان و کشور، بهره‌مندی از تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت فعالان این صنعت را در بر داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: اخذ استاندارد ملی برای آبنبات، پیاده سازی طرح پژوهشی افزایش ماندگاری آبنبات برای ذینفعان خوشه آبنبات، مطالعه امکان‌سنجی احداث شهرک سوغات، طراحی و پیاده‌سازی دستگاه پرکن آبنبات، حضور در سه نمایشگاه خارجی و هفت نمایشگاه داخلی برخی از اقداماتی است که برای توسعه این خوشه صنعتی انجام شده است.

وی اظهار کرد: بازاریابی و مطالعه بازار شکر پنیر در مالزی با حضور اعضا خوشه، عامل و ناظر خوشه صنعتی آبنبات، آموزش، طراحی و پیاده سازی استاندارد HACCP  برای چهار عضو خوشه آبنبات نیز انجام شده است.

باقری تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که امروزه آبنبات با برند بجنورد در داخل و خارج از کشور شناخته شده که این گام بزرگی در توسعه این صنعت بومی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خوشه صنعتی موجب افزایش زنجیره تولید و بالا بردن ارزش افزوده محصول می‌شود و آبنبات در این استان قابلیت توسعه زنجیره تولیدی را دارد.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول