اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

جدال پررنگ و بی‌پرده سیاسون و دولتی‌ها بر سر مدیریت باشگاه آلومینیوم هرمزگان

این روزها در حالی دو تیم مجزا با نام آلومینیوم هرمزگان در دو نقطه از کشور با دو مربی سرشناس و مطرح فوتبال کشور مشغول به آماده‌سازی هستند، که بیش از هر زمانی دخالت دولتی‌ها و سیاسیون در این باشگاه دیده می‌شود.

جدال پررنگ و بی‌پرده سیاسون و دولتی‌ها بر سر مدیریت باشگاه آلومینیوم هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیم فوتبال باشگاه آلومینیوم هرمزگان که تنها یک فصل را موفق به حضور در لیگ برتر شد، این روزها با مشکلات عدیده‌ای در راس مدیریتی خود مواجه است، که با اندکی دقت و بر خلاف دستورالعمل‌های فیفا و afc در می‌یابیم که دست دخالت دولتی‌ها و سیاسیون یک‌بار دیگر در این گوشه از کشور به مدیریت این باشگاه که بیشتر با تیم فوتبالش شناخته می‌شود، درازتر از همیشه شده است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در سال‌های اخیر همواره انتقاداتی به ویژه در بخش امور مالی و مدیریتی و حتی فرهنگی نیز متوجه مدیر عامل کنونی که این روزها با توجه به حکم مدیر جدید، مدیریت وی تقریبا نیمه رسمی شده، متوجه بوده است.

تیم آلومینیوم در حالی به این روز افتاده، که دوست‌داران فوتبال در هرمزگان همواره در سال‌های اخیر با توجه به اینکه، کارخانه آلومینیوم طبق قوانین موجود از تیمداری حرفه‌ای منع شده است، از مدیریت این باشگاه خواسته‌اند که به دنبال جذب اسپانسر و تعریف درآمد برای این باشگاه در بخش خصوصی باشد.

در همین راستا مدیران این باشگاه و به ویژه تیم فوتبال‌ آن هزینه‌های خود را با رایزنی‌های یکی دو نفر از نمایندگان بندرعباس در مجلس و بعضا استانداری هرمزگان تامین کرده‌اند، که نتیجه این نوع رفتار در این روزها خود را در انواع و اقسام حرکات غیر ورزشی نشان داده است و بیش از هر چیر انگشت اتهام فوتبال دوستان را به سمت مدیریت این باشگاه در فصل گذشته نشانه برده است که ابقائش در این روزها با اقدام رئیس هئیت مدیره شرکت آلومینیوم هرمزگان و مدیر عامل این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

اما در خبری قابل توجه‌تر گویا در حالی‌که حسین جباری مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اقدام به انعقاد قرار داد با پرویز مظلومی کرده است، مدیر عامل کارخانه آلومینیوم هرمزگان که رئیس هیئت مدیره این کارخانه نیز هست با صدور حکمی شخصی را با نام محمدرضا سدید به عنوان جانشین حسین جباری معرفی کرده است.

نکته جالب نیز در این راستا این است که محمدرضا سدید با عباس سرخاب پیشکسوت مطرح هرمزگانی که در کارنامه وی سابقه مربیگری آلومینیوم و شهرداری بندرعباس نیز دیده می‌شود برای مربیگری تیم جدید آلومینیوم وارد مذاکره شده است و طی روزهای اخیر گویا تیمی توسط وی تشکیل و در ورزشگاه تختی بندرعباس چند جلسه تمرین کرده است.

از طرفی نیز پرویز مظلومی با یک تیم مجزا در کرج با نام و نشان آلومینیوم هرمزگان در حال تمرین است.

البته از حسین جباری شنیده است به دلیل اینکه وی توسط هیئت مدیره منصوب شده است، پس امضا رئیس هیئت مدیره کارخانه آلومینیوم (گلکار) به تنهایی نمی‌تواند به معنای عزل وی از مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی این کارخانه باشد و به همین دلیل پرویز مظلومی نیز در کرج در حال تمرین دادن تیم خود است.

این اتفاق نادر که شاید در نوع خود کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد، علاوه بر انگیختن تعجب بسیاری از فعالان ورزشی اسباب و بازار طنز را نیز برای برخی از محافل گرم کرده است.

اما فارغ از این مباحث باید دید که اینگونه مسائل ریشه در چه اموری دارد، که می‌توان به‌طور اختصار به مسائلی همانند «کم تجربگی مدیریت باشگاه در فصل‌های گذشته در امور مالی و مدیریتی» و همچنین «عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولان کارخانه آلومینیوم» در قبال تیم فوتبالشان اشاره کرد.

اما در بعدی دیگر بد نیست این نکته را یادآور شویم، تجربه نشان داده است که متاسفانه وجود این چنین مسائلی پیرامون تیم‌های ورزشی در کشور سبب بروز فساد شده است به نحوی که برخی از قدرت‌طلبان به محض اینکه مشاهده کنند که مدیریت تیم و یا باشگاهی با توجه به ضعف‌هایش نیاز به کمک مالی دارد، با برآورده کردن هزینه‌ها از بیت‌المال، گام در سوء استفاده از فعالیت‌های ورزشی بر می‌دارند که وضعیت کنونی آلومینیوم هرمزگان بی‌گمان مثال بارزی از نمونه‌هایی است که از سمت و سوی ورزشی به طور کامل خارج و به سمت سیاسی روی گذارده است.

بد نیست بدانیم علاوه بر حمایت‌ها و رایزنی‌های پشت پرده برخی از نمایندگان هرمزگان برای ابقا مدیریت کنونی باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم هرمزگان در سال‌های اخیر، که خود نمونه بارز دخالت سیاسیون در امور ورزشی به شمار می‌رود، حتی مسئولانی از تهران و هرمزگان نیز طی نامه‌ای خطاب به مدیر عامل کارخانه آلومینیوم هرمزگان خواستار ابقای مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی این کارخانه شده‌اند، که این گونه حرکات در نوع خود جای بسی سئوال را در اذهان باقی گذاشته است.

روبروی این حرکات و این نوع رفتار نیز قوانین موجود در سطح بین‌المللی است که مطمئنا در صورت رسیدگی هیئت‌های نظارتی تبعات نامناسبی را برای فوتبال و حتی ورزش کشور در پی خواهد داشت.

انتظار می‌رود مسئولان باشگاه‌هایی همانند آلومینیوم هرمزگان و مسئولان کارخانه مربوطه با دیدن صحیح منابع (فیزیکی و انسانی) و اعتبارات مورد نیاز برای مدیریت و اداره تیم‌های ورزشی خود در آینده زمینه بازگشت تیم‌های خود را به سمت و سویی اخلاقی‌تر فراهم و دست سیاسیون و دولتی‌ها و قدرت‌طلبان را از دامن پاک ورزش کوتاه کنند.

انتهای پیام/88001/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول