اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار اردبیلی:

مسئولان بی‌تفاوت از کنار نقدهای رسانه‌ها نگذرند

استاد دانشگاه و مدیر مسئول نشریه مهر اردبیل گفت: ما از مسئولان و مدیران انتظار داریم که نوشته‌ها، خبرها و روزنامه‌های ما را بخوانند و از کنار آن به سادگی نگذرند.

مسئولان بی‌تفاوت از کنار نقدهای رسانه‌ها نگذرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایوب تقواطلب عصر امروز در مراسم روز خبرنگار که در سالن فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: همانگونه که امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند حرکت در مسیر خواست مردم اساس کار مطبوعات است و امیدواریم رسانه‌ها در انجام این وظیفه و تعهد خود صادقانه عمل کنند.

وی نقش مطبوعات را در مدیریت جامعه به مثابه یک مدرسه سیار و بنگاه هدایت‌گرانه توصیف کرد و ادامه داد: نقش مطبوعات در تربیت نیروی انسانی و همچنین تبیین درد و نارسائی و مشکلات مردم و جامعه یک نقش مهم و تاثیرگذار است و مطبوعات نباید هرگز تسلیم فشارها و تهدیدها شوند بلکه با نگاه تیزبین در مسیر اصلاح جامعه گام‌های جدی بردارند.

استاد دانشگاه و مدیر مسئول نشریه مهر اردبیل تصریح کرد: خبرنگاران همان‌هایی هستند که بدون توجه به خواست خود خواست عموم جامعه را به تحریر درآورده و با جمع‌آوری اطلاعات سعی می‌کنند بر مخاطب خود تاثیرگذار عمل کنند و همیشه در تنویر افکار عمومی و بیان مشکلات ولی‌نعمتان خویش عموم مردم خلاقانه حاضر شوند.

تقواطلب در ادامه بیان داشت: رسالت اصلی خبرنگاران نقد منصفانه، اطلاع‌رسانی شفاف و حرکت در مسیر تبادل افکار و آراست که این امر براساس آموزه‌های دینی و فرمایش رهبری فرزانه انقلاب در مقدم شمردن خواسته‌ها و مطالبات مردم و انتقال آن به گوش مسئولان بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

این روزنامه‌نگار باسابقه اردبیلی در بیان مشکلات نشریات محلی با ابراز تاسف از اینکه در استان اردبیل حتی یک روزنامه هم وجود ندارد اضافه کرد: ما انتظار داریم برای احداث مجتمع رسانه‌ای و نشریات محلی استان زمین مناسب در نظر گرفته شود.

تقواطلب تصریح کرد: خواست دوم نشریات محلی توزیع عادلانه و متمرکز رپرتاژ آگهی‌ها و حمایت جدی از رسانه‌های محلی است که زمانی این آگهی‌ها به سمت روزنامه ایران سوق یافته و امروز نیز برخی‌ها سعی می‌کنند در این زمینه دخالت بی‌مورد داشته باشند.

وی ضرورت چاپ مناقصه‌ها و مزایده‌ها را علاوه بر روزنامه‌های سراسری در نشریات محلی یادآور شد و اذعان داشت: به جای آنکه صدها هزار و شاید میلیون‌ها تومان مبلغ از این استان خارج شود بهتر است این مبالغ به جیب نشریات محلی برود.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری در اردبیل واقعی شدن قیمت آگهی‌های دولتی به ویژه شهرداری‌ها را یادآور شد و گفت: یکی از ضعف‌های خانه مطبوعات به عنوان تشکل حامی خبرنگاران عقیم ماندن موضوع ساماندهی خبرنگاران است که هنوز با گذشت سال‌ها جایگاه خبرنگار، ویزیتور، حروف‌چین و ... مشخص نشده است.

تقواطلب این کار را ناشی از ضعف خانه مطبوعات استان اردبیل توصیف کرد و اظهار داشت: در هشت سال گذشته برخی از نشریات کمترین یارانه کاغذ را گرفتند اما برخی نورچشمی‌ها نیز به صورت کلان از یارانه کاغذ استفاده کردند که امیدواریم در دولت روحانی این دیدگاه و توجه به نورچشمی‌ها و مقربان درگاه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما شاهد عدم ارتباط صحیح روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های دولتی با مطبوعات در استان هستیم که امیدواریم این روابط عمومی‌ها طلب نفهمیدن را از مطبوعات نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم سرپرست روزنامه همشهری به نمایندگی از نشریات محلی اعلام کرد که سرپرستی روزنامه‌های سراسری نیز با مشکل عدم استقلال مالی و همچنین نارسائی‌های اقتصادی روبرو هستند که برای حل این مشکل باید مسئولان استانی همت کنند.

نورالدین امامی شاه‌بیت مشکلات خبرنگاران را در کنار نارسائی‌های اقتصادی عدم توجه به آموزش‌های کافی اعلام کرد.

در این مراسم همچنین محمد میرزائی ناطق مسئول خبرگزاری مهر در استان اردبیل از طرف خبرگزاری ها مطالبی در خصوص روز خبرنگار و لزوم توجه به این قشر بیان کرد و از مسئولانی که کوچک‌ترین انتقادی را بر نمی تابند و به هیچ وجه تحمل شنیدن نقد رسانه را ندارند گلایه کرد.

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول