اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اتصال شهرستان اسلامشهر به مترو تهران

اسلامشهری‌ها همچنان در انتظار مترو

گستردگی شهرستان اسلامشهر و عدم وجود امکانات حمل و نقل مناسب در این شهرستان سبب شده است شهروندان همچنان چشم‌انتظار وعده عملی‌ نشده مسئولان درباره احداث مترو باشند.

اسلامشهری‌ها همچنان در انتظار مترو

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، با توجه به اینکه قرارداد احداث امتداد خط مترو تهران به شهرستان اسلامشهر، بین شهرداری اسلامشهر و شرکت مترو تهران منعقد شده، مردم این شهرستان، برای آغاز عملیات عمرانی این طرح لحظه‌شماری می‌کنند.

مردم شهرستان اسلامشهر که در مجاورت پایتخت زندگی می‌کنند، هر روز برای رسیدن به محل کار خود در شهر تهران، با مشکل حمل و نقل عمومی مواجه هستند، که برای رفع این معضل علاوه بر افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث معابر و خیابان‌های جدید، بهره‌مندی از مترو می‌تواند راهگشای این معضل باشد.

در این رابطه خبرنگار فارس در اسلامشهر گفت‌وگویی را با شهروندان در این شهرستان انجام داده است.

حسین محمدی یکی از شهروندان اسلامشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر گفت: هر روز برای رفتن به محل کارم در تهران ناچارم برای استفاده از مترو به ایستگاه‌های شاهد یا علی‌آباد بروم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خطوط مترو در ساعات صبح که تمام کارمندان برای حضور در محل کار از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، بهترین گزینه است.

این شهروند افزود: با توجه به ترافیک مسیر و نبود وسایل نقلیه عمومی کافی و همچنین کرایه سرسام‌آور سواری و درآمدهای کم، اتصال شهرستان اسلامشهر به امتداد خط سه مترو تهران که تا کمربندی آزادگان کشیده شده می‌تواند بسیاری از مشکلات روزمره ما را برطرف کند.

عباس محمدی یکی دیگر از شهروندان اسلامشهری که در منطقه بازار تهران کار می‌کند طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس ضمن گلایه از مسئولان به دلیل به تعویق افتادن راه‌اندازی مترو و همچنین تحقق این مهم گفت: با توجه به این که محل کارم در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد بهترین گزینه استفاده از وسیله نقلیه عمومی، استفاده از مترو است که متاسفانه در حال حاضر برای رسیدن به نزدیک‌ترین ایستگاه باید مسافت زیادی را طی کنیم.

این شهروند تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان اسلامشهر در مسیر چند شهر پرجمعیت از جمله نسیم‌شهر، گلستان و رباط کریم می‌باشد، اتصال شهرستان اسلامشهر به امتداد خط 3 مترو تهران که نزدیکترین مسیر محسوب می‌شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل عمومی این مردم را مرتفع کند.

براساس این گزارش، هر روز صبح تعداد زیادی از جمعیت شهرستان اسلامشهر و شهرهای اطراف با بهره‌گیری از انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی برای رسیدن به نزدیک‌ترین ایستگاه  مترو در خط یک به طرف ایستگاه‌های شاهد، حرم مطهر، کهریزک و علی‌آباد عزیمت می‌کنند.

با توجه به اینکه همه قطارهای مترو به ایستگاه‌های ذکر شده نمی‌روند و مردم مجبورند در مسیر برگشت در ایستگاه شهر ری پیاده شده و با صرف زمان طولانی تا آمدن قطار منتظر بمانند، راه‌اندازی ایستگاه‌های متصل به خط سه که هم نزدیک‌تر و در دسترس‌تر می‌باشد، می‌تواند در امر خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها نقش بسزایی داشته باشد.

*عقد قرار داد اتصال متروی تهران به اسلامشهر

علیرضا علی‌میرزایی شهردار اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: با توجه به مجاورت اسلامشهر با شهر تهران و حجم بالای مسافر در محور تهران – اسلامشهر، یکی از مشکلات عمده مردم منطقه، در سال‌های اخیر بحث حمل و نقل عمومی و جابه‌جایی مسافر در این محور است.

علی‌میرزایی افزود: با توجه به ترافیک عمومی مسیر، به جهت وجود مراکز تولیدی و صنعتی گسترده در این منطقه، به نظر می‌رسد که راه‌حل اساسی رفع این معضل، احداث خطوط ریلی در محور ذکر شده و اتصال شهرستان اسلامشهر به مترو تهران یکی از مهمترین اقدامات باشد.

شهردار اسلامشهر راه‌اندازی این خط را یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیران سابق شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در دوره‌های گذشته، موفق شدیم که با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی دوره سوم و مسئولان فعلی در آخرین روزهای اسفند ماه سال 91 قرارداد اتصال خط 3 مترو تهران به شهرستان اسلامشهر را منعقد کنیم.

وی بیان داشت: براساس قانون چنانچه تا پایان سال 91 موافقتنامه اتصال خط 3 مترو تهران به شهرستان اسلامشهر، بین شرکت مترو تهران و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبادله نمی‌شد، اعتبار اولیه 150 میلیارد ریالی این طرح در بودجه سال 92 از دستور کار دولت حذف و بودجه‌ای برای آن اختصاص نمی‌یافت.

وی افزود: براساس قراردادی که بین شهرداری اسلامشهر به نمایندگی از شهرستان اسلامشهر با شرکت مترو تهران منعقد گردید، مقرر شد در صورت تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی طرح آغاز و حداکثر ظرف مدت 18 ماه تونل زیرزمینی طرح احداث شود.

میرزایی تأکید کرد: با توجه به اهمیت بحث حمل و نقل عمومی، این موضوع در طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر تهران خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر با 28 ایستگاه  جنوب غربی تهران از تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان آیت‌الله سعیدی را به شمال شرق تهران در منطقه شمیرانات متصل می‌کند.

وی گفت: این طرح از سه بخش اصلی شامل جنوب غربی، بخش میانی و شمال شرقی تشکیل شده است که در ادامه طرح توسعه، خط سه مترو تهران به اسلامشهر از ایستگاه آزادگان تا میدان قائم به طول حدوداً 13 کیلومتر خط ریلی پیش‌بینی شده که از بزرگراه آزادگان تا میدان نماز هشت کیلومتر و از میدان نماز تا میدان قائم اسلامشهر پنج کیلومتر است که در مسیر فوق شش ایستگاه پیش‌بینی شده است.

شهردار اسلامشهر اظهار داشت: براساس طرحی که در قبل تهیه شده بود، خط مترو قرار بود از روی زمین و در مجاورت خط آهن تهران – اهواز احداث شود که در طرح جدید، خط مترو از زیر مسیر محور آیت‌الله سعیدی و به صورت حفر تونل زیر زمینی احداث خواهد شد.

===============

گزارش: محمدرضا عباسی

===============

انتهای پیام/64002/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول