اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز عنوان کرد

تهدید فضاهای سبز استان البرز با روند توسعه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز

استاندار البرز گفت: فضاهای سبز استان البرز با روند توسعه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز تهدید می‌شود.

تهدید فضاهای سبز استان البرز با روند توسعه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان ظهر امروز در جلسه ستاد فضاهای سبز استان البرز، اظهار داشت: روند توسعه‌ای ساخت و سازها در کرج سبب شده است که فضاهای سبز در این استان با تهدید جدی مواجه شود لذا لازم است تا تدابیر اساسی برای رفع این معضل در کرج اندیشیده شود.

وی افزود: عده‌ای فرصت‌طلب برای رسیدن به اهداف مادی خود اقدام به تخریب و تغییر غیراصولی کاربری اراضی کشاورزی داده و با ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر تهدید جدی فضاهای سبز، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

عربیان با اشاره به اینکه حفظ فضاهای سبز باید یکی از مهمترین برنامه‌های ما باشد، افزود: کرج در گذشته به عنوان باغشهری بوده که امروز حجم بالای ساخت و سازها سبب شده است که فضاهای سبز و روند توسعه‌ای آن کمتر به چشم بیاید.

وی ادامه داد: با روند توسعه‌ای جمعیت باید توجه بیشتری بر توسعه فضاهای سبز شود و سرانه فضاهای سبز شهروندان هر روز ارتقا یابد.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود حفظ فضای سبز کرج را به عنوان ریه تنفسی شهر یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان ذیربط دانست و گفت: تبدیل ریه‌های تنفسی به برج‌های عظیم خوشایند نیست.

عربیان با تأکید بر اینکه توسعه شهری نیز باید همگام با توسعه فضاهای سبز باشد، افزود: شهروندان همانطور که به توسعه شهری و ارائه خدمات عمرانی نیاز دارند باید از فضاهای سبز متناسب نیز برخوردار باشند تا در آینده با مشکلات کمبود این گونه فضاها مواجه نشویم.

انتهای پیام/2302/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول