اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله اول سفرهای تابستانی صورت گرفت

کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در دور اول سفرهای تابستانی با کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی روبرو بودیم.

کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری پیش‌از ظهر امروز در جلسه هماهنگی راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای ارائه خدمات به رانندگان سفرهای جاده‌ای اظهار داشت: با پایان ماه مبارک رمضان و در آستانه تعطیلات عید فطر مسافرت‌های تابستانی در دور دوم آغاز شده است به طوری‌که از دیشب سفر به سمت اردبیل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تردد به سمت استان اردبیل صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این حجم مسافرت‌ها به حدی است که با آغاز دور دوم سفرها به نظر می‌رسد با توجه به خوش آب و هوا بودن این استان از اقصی نقاط کشور مسافرت به این استان صورت بگیرد.

رئیس پلیس استان اردبیل با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به مرحله اول سفرها و حتی سفرهای نوروزی تراکم انجام سفرها بسیار زیاد باشد، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان انتظار می‌رود کاهش تصادفات جاده‌ای را شاهد باشیم.

ظهیری گفت: ما در مرحله اول سفرها در تیر ماه با یک کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی و 9 درصدی تصادفات جرحی روبرو بودیم که انتظار می‌رود در دور دوم سفرها نیز این تعدیل و کاهش را شاهد باشیم.

این مسئول عنوان کرد: ما تمام تجهیزات و امکانات اعم از کنترل سرعت و حضور نیروها در نقاط حادثه‌خیز را تقویت کردیم که به نظر می‌رسد با توجه به بسیج تمامی نیروها و امکانات در دور دوم سفرها با همراهی مسافران و گردشگران تصادفات و تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

رئیس پلیس استان اردبیل بیان داشت: در کنار تسهیل امور در رفت و آمد در آسایش و آرامش مسافران تابستانی توصیه می‌کنیم تا رانندگان با حفظ مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی به انجام سفر بپردازند و از هرگونه بی‌توجهی به قوانین جلوگیری کنیم.

ظهیری با بیان اینکه اکثر تصادفات در دور اول سفرها به دلیل شتاب،‌ عجله و سرعت غیر‌مجاز صورت گرفته است، افزود: ما از رانندگان انتظار داریم در فرصت 40 روزه دور دوم سفرها با صبر و حوصله و رعایت قوانین و حفظ ایمنی و آرامش رانندگی کرده و حتماً علایم و تابلوها و همچنین خط کشی جاده‌ها را مدنظر داشته باشند تا کمترین آسیب و خطرات را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم ترددها از محور اردبیل ـ گردنه حیران، سرچم و صائین اتفاق می‌افتد ما تدابیر ویژه‌ای را در این محورها به کار گرفتیم تا تصادفات و تلفات به کمترین میزان برسد.

انتهای پیام/62003/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول