اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

خبرنگاری راه‌ رفتن بر لبه تیز تیغ است

فرماندار فردوس گفت: خبرنگاری راه رفتن بر لبه تیز تیغ است.

خبرنگاری راه‌ رفتن بر لبه تیز تیغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان فردوس، اظهار کرد: خبرنگاری شغلی خطیر و حساس است و همه اقشار و صنوف مختلف برای معرفی خود باید با خبرنگاران ارتباط برقرار کنند.

وی، حفظ امانت، ایجاد شادابی و نشاط در جامعه و انعکاس مشکلات مردم را از ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و افزود: خبرنگار باید علاوه بر ضعف‌ها و مشکلات، نقاط مثبت را نیز منعکس کند.

فرماندار فردوس تصریح کرد: گاهی انعکاس یک خبر به صلاح مملکت و نظام نیست و با منافع شهر و کشور تعارض دارد بنابراین خبرنگار باید به جنبه سیاسی و امنیتی خبر توجه و سپس آن را منعکس کند.

رجبی‌مقدم همچنین خطاب به مسئولان، یادآور شد: مسئولان نظام باید اخبار و اطلاعات را بطور صحیح منعکس کنند تا مردم و خبرنگاران اعتماد خود را نسبت به آنان از دست ندهند.

وی، نقش خبرنگاران را در شکل‌گیری افکار عمومی بی‌بدیل برشمرد و گفت: اگر خبرنگار وظیفه خود را به درستی انجام دهد، کار وی بسیار سخت و حساس و مانند راه رفتن بر لبه تیز تیغ است.

خبرنگار متعهد، تقویت کننده نظام است

امام جمعه فردوس نیز خبرنگار متعهد را تقویت‌کننده نظام دانست و تصریح کرد: خبرنگاران در توسعه و تقویت علوم دینی و اعتلای فرهنگ اسلامی نقش مؤثری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تصریح کرد: خبرنگاران در طرح مسائل مختلف و تقویت نظام اسلامی، پرهیز از تنش‌زدایی و طرح مطالبات مردمی نقش بسیار ظریف و بسزایی دارند.

وی امانتداری و صداقت در گفتار را دو ویژگی بارز خبرنگاران دانست و یادآور شد: خبرنگاران باید با همکاری مسئولان برای اعتلای شهرستان و تقویت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

در پایان جلسه، ادارات شهرستان با اهدای هدایایی از زحمات خبرنگاران تجلیل کردند.

حواشی:

البته این تجلیل با حاشیه‌هایی نیز همراه بود، با وجود هماهنگی قبلی و ارسال نامه و پیامک از سوی فرمانداری مبنی بر برگزاری جلسه در ساعت 8 صبح، تنها فرماندار،‌ معاون وی و امام جمعه به همراه خبرنگاران در جلسه حضور داشتند که با گذشت 25 دقیقه تأخیر کم‌کم دیگر مدیران نیز حضور یافتند.

عده‌ای علت تاخیر را نرسیدن پیامک و مراجعه ارباب رجوع پس از دو روز تعطیلی به اداره و عده دیگر از مدیران نیز ندانستن ساعت برگزاری جلسه را عنوان کردند.

حالا این بماند، ولی عده‌ای از مدیران با وجود اینکه خبرنگاران در طول سال خبرهای زیادی از ادارات آنها منعکس کرده‌اند اصلا در جلسه حضور نداشتند و تعدادی از مدیران هم که در جلسه حضور داشتند همین که اسم تجلیل و هدیه را شنیدند بدون معطلی جلسه را ترک کردند البته ناگفته نماند برخی از مدیران هم دست خالی و تنها برای عرض خداقوت به خبرنگاران و امضای لیست حضور در جلسه آمده بودند.

همچنین رقم‌های هدیه هم جالب بود از 10 هزار تومان گرفته تا نهایت 50 هزار تومان که البته باید بگویم زحمات یک خبرنگار در طول سال بیشتر از این عددها و رقم‌هاست و البته مدیرانی که ارزش کار خبرنگار و قدر زحمات وی را می‌دانند به طور طبیعی هدیه‌ای درخور این زحمات اهدا کردند، باید گفت، برای یک اداره که تنها یک بار در طول سال قصد تجلیل از خبرنگاری را دارد که در تمام طول سال زحمت می‌کشد، تهیه هدایایی با ارزش‌تر، کار سخت و دشواری نیست.

حال از شما مسئولان می‌پرسم اگر بخواهید از یک کارمند در هفته کارمند، از یک معلم در هفته معلم، از یک کارگر در هفته کارگر و همه اقشار دیگر در مناسبت‌های خود تجلیل کنید آیا باز هم کارت هدیه‌ای با مبلغ 20 هزار تومان به او اهدا می‌کنید؟ پاسخ شما به طور یقین "نه" خواهد بود، چرا که 20 هزار تومان در جامعه فعلی و وضعیت اقتصادی موجود پول چندانی محسوب نمی‌شود که بتوان به عنوان هدیه به کسی داد، پس واقعاً خبرنگاران قشری مظلوم هستند که با وجود پرداخت هزینه‌هایی چون تلفن، اینترنت، رفت‌و آمد و زحمات زیاد باز هم همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/69007/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول