اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های همدان خبر داد

برگزاری کلاس‌های آشنایی با سل در اردوگاه‌های کاردرمانی همدان

سرپرست بهداشت ودرمان اداره کل زندان‌های استان همدان گفت: کلاس‌های آموزشی آشنایی با سل در اردوگاه‌های کاردرمانی و بازداشتگاه‌های همدان برگزار شد.

برگزاری کلاس‌های آشنایی با سل در اردوگاه‌های کاردرمانی همدان

مهدی موالات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با سل برای مددجویان و سربازان اردوگاه کاردرمانی و بازداشتگاه اداره کل توسط کارشناسان بهداشت اداره کل و اردوگاه کاردرمانی همدان خبر داد و گفت: در این کلاس‌ها 170 نفر از مددجویان و سربازان حضور داشتند.

وی بیان داشت: در این کلاس‌ها ضمن آشنایی با ماهیت بیماری سل، راه‌های انتقال و پیشگیری این بیماری مهلک آموزش داده شده است.

سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های استان همدان افزود: در پایان این کلاس که با برگزاری پرسش و پاسخ همراه بود،بروشور و پمفلت‌های آموزشی نیز توزیع شده است.

وی تعریف جامعی از بیماری سل بیان کرد و عنوان کرد: این بیماری بسیار همه‌گیر بوده و تقریباً یک،سوم جمعیت جهان (2 میلیارد نفر) با میکروب سل آلوده شده‌اند و سالانه 10 میلیون مورد جدید در جهان سل بروز می‌کند که به موارد قبلی افزوده می‌شود.

موالات خاطرنشان کرد: بیماری سل حتی از ایدز هم خطرناک‌تر است، زیرا از راه تنفس منتقل می‌شود اما اگر به موقع تشخیص داده شود و بیمار به سرعت تحت درمان قرار گیرد و دوره درمانی را به طور کامل سپری کند قابل درمان است.

وی تصریح کرد: بیماری سل دارای علائمی چون سرفه خلط‌دار بیش از دو هفته(ممکن است همراه خون باشد)، تعریق شبانه، کاهش وزن، بی‌اشتهایی، خستگی مفرط و... است.

سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های همدان در پایان سخنانش به راه‌های تشخیص سل اشاره کرد و گفت: سل از آزمایش نمونه خلط صبحگاهی، رادیوگرافی قفسه سینه و تست توبرکولین قابل تشخیص است.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول