اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتحادیه لبنیات ساز اصفهان:

تجهیزات واحدهای سنتی لبنیات با کارخانجات برابری می‎کند

نایب رئیس اتحادیه لبنیات ساز اصفهان گفت: در حال حاضر و با توجه به اقدامات اداره بهداشت تجهیزات واحدهای سنتی با کارخانجات برابری می‌کند.

تجهیزات واحدهای سنتی لبنیات با کارخانجات برابری می‎کند

علی بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بازار لبنیات اظهار کرد: دولت شب عید سال گذشته 25 درصد به قیمت‎ها اضافه کرد و افزایش حقوق کارمندان، افزایش بیمه و افزایش هزینه‎های آب، برق، گاز و دارایی باعث افزایش قیمت‌ها در بخش تولید شده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر شیر نیز شب عید 250 تا 300 تومان افزایش قیمت داشت و اداره بهداشت نیز استفاده از سطل‎های یکبار مصرف را ممنوع کرده و ظرف‎های گیاهی را جایگزین آنها کرده که این ظرف ها نیز دارای اختلاف قیمتی با ظروف یکبار مصرف هستند.

نایب رئیس اتحادیه لبنیات ساز اصفهان ادامه داد: تمامی این دلایل سبب شده تولید لبنیات در شرایط فعلی با این قیمت‎ها برای واحدهای سنتی تولید لبنیات سودآور نباشد.

امکانات واحدهای سنتی با کارخانجات برابری می‎کند

وی گفت: در حال حاضر اداره بهداشت فقط به واحدهای با تجهیزات کافی مجوز می‎دهد و بنابراین واحدهای سنتی امکاناتی برابر با کارخانه ها اما در ابعاد کوچک‌تر دارند.

بابایی تصریح کرد: شیر کارخانجات با افزایش قیمت روبرو بوده و همین مسئله سبب گرانی بعضی از اقلام لبنیات نیز گردیده است.

دوغ‎های صنعتی مضرتر از نوشابه هم هستند

وی بیان کرد: امروزه کارخانجات لبنی برای اینکه دوغ خود را بازار پسندتر کرده و مشتریان بیشتری جلب کنند، به دوغ‎های خود آنتی بیوتیک اضافه می‎کنند که سبب می‎شود دوغ با گذشت مدت زیادی از تولید گازدار نشود.

نایب رئیس اتحادیه لبنیات ساز اصفهان ادامه داد: دوغ‎های صنعتی از نوشابه مضرتر شده‌اند که باید فکری به حال استفاده از مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک در صنعت لبنی کشور شود.

انتهای پیام/63015/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول