اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان خبر داد

اجرای 21 پروژه ساختمانی و بیمارستانی ملی و استانی در گلستان

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان گفت: طراحی و اجرای 21 پروژه ساختمانی و بیمارستانی ملی و استانی در دست اقدام است.

اجرای 21 پروژه ساختمانی و بیمارستانی ملی و استانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، اسدالله پناه‎یزدان اظهار داشت: طراحی و اجرای 19 پروژه ساختمانی استانی و دو پروژه ملی بیمارستانی در بخش‎های مختلف عمرانی با اعتبار 74 میلیارد و 660 میلیون ریال از سال 1391 به این مدیریت محول شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه‎ها شامل ساختمان ادارات کل ثبت املاک و اسناد، زندان‎ها، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری‎های گمیشان، گالیکش، مراوه‎تپه، رامیان و ادارات شهرستانی ثبت‌احوال شهرستان‎های رامیان، کلاله، آزادشهر و پزشکی قانونی گنبدکاووس است.

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین مجموعه‎های فرهنگی و هنری شهرستان‎های گرگان، آق‎قلا، گمیشان و مجموعه توانبخشی ایثارگران استان و غیره از دیگر پروژه‎هایی است که با زیربنای حدود 34 هزار و 700 مترمربع در دست طراحی و اجرا هستند.

پناه‎یزدان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‎ها را از زمان شروع آنها تاکنون، بین 10 تا90 درصد، اعلام و اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‎ریزی‎ها صورت پذیرفته، در هر یک از مناسبت‎های سال‌جاری برای افتتاح و تحویل تعدادی از آنها به بهره‎برداران برای بهره‎مندی مردم استان از خدمات و امکانات مهیا شده، اقدام شود.

وی متذکر شد: براساس ماده 56 قانون برنامه پنجم توسعه، رعایت الزامات معماری و نظام‎های فنی و اجرایی کشور از اهداف این مدیریت برای افزایش کیفیت، طول عمر مفید و بهینه‎سازی ساخت و سازهای ساختمانی دولتی است.

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: براساس همین ماده قانونی، قانونگذار با هدف تمرکز دستگاه‎های بهره‎بردار فاقد واحد کنترل فنی ساخت و ساز بر وظایف اصلی خود برای افزایش کیفیت اجرای فعالیت‎های مربوط به مطالعه، طراحی و اجرای ساختمان‎های دولتی، مراتب را به وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه تخصصی احداث ابنیه‎های دولتی محول کرده که به تبع آن ادارات کل راه و شهرسازی در استان‎ها نیز عهده‌دار این مسئولیت شده‎اند.

وی افزود: بر اساس قانون مذکور، طراحی و ساخت ساختمان‎ها و تأسیسات دولتی و عمومی از جمله بیمارستان‎ها، با توجه به حجم ریالی پروژه‎های این‌چنینی و نیاز به تامین مالی از محل اعتبارات ملی، به وزارت راه و شهرسازی محول شده و مدیریت فنی و اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی، طراحی و احداث ادارات کل، ادارات شهرستانی، مجموعه‎های ورزشی و فرهنگی را، براساس موافقتنامه‎های ابلاغی معاونت برنامه‎ریزی استانداری و نظارت، کنترل و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‎های خدمات زیربنایی برای پروژه‎های ملی را در استان‎ها برعهده دارند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی بزرگترین سازمان تخصصی ساخت و ساز ساختمان‎های دولتی و عمومی کشور بوده و حجم عظیمی از پروژه‎ها را در دست ساخت دارد، اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه‎ها به استثنای وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان انرژی اتمی و نیروهای مسلح که در قانون مذکور مستثناء شده‎اند، خود اقدام به ساخت ساختمان‎های اداری می‌‎کنند که با توانمندی‎های موجود در ادارات کل راه و شهرسازی؛ نوعی موازی‎کاری در این راستا محسوب می‎شود.

پناه‎یزدان ادامه داد: سابقه ایجاد مدیریت فنی و اجرایی به سال 1343 که وزارت آبادانی و مسکن تاسیس شد باز می‌گردد که با پیروزی انقلاب اسلامی و مصوبه شورای عالی اداری کشور در سال 1372، وظیفه طراحی و اجرای ساختمان‎های دولتی و عمومی در حوزه ستادی و ادارات کل استانی به سازمانی به نام سازمان مجری ساختمان‎ها و تأسیسات دولتی و عمومی از زیر مجموعه‎های وزارت راه وشهرسازی سپرده شد و مدیریت فنی و اجرایی در ادارات کل راه و شهرسازی در مقیاس استانی، متولی احداث ساختمان‎های اداری مورد نیاز شده است.

به گفته وی، چارت سازمانی مدیریت فنی و اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی نیز براساس میزان توانمندی مورد نیاز برای انجام و کنترل مطالعات، طراحی و اجرای پروژه‎های ساختمانی برنامه‎ریزی شده و شامل سه اداره فنی و مهندسی، اداره پیمان و رسیدگی و اداره نظارت است.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول