اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان بوشهر عنوان کرد

برگزاری همایش تجلیل خانواده شهدای مبارزه با استعمار انگلیس

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان بوشهر گفت: در همایشی به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار از خانواده شهدای مبازه با انگلیس تجلیل می‌شود.

برگزاری همایش تجلیل خانواده شهدای مبارزه با استعمار انگلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالکریم مشایخی ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استعمار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: روز 12 شهریور، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است.

وی با تشریح نهضت رئیسعلی دلواری در به شکست کشاندن استعمار انگلیس تصریح کرد: رئیسعلی دلواری شخصیتی است که بنا به روحیه شهادت طلبی و ایثار در مدتی کمتر از یک سال حماسه‌ای آفرید که نامش را نه تنها در داخل، بلکه در خارج از کشور زبانزد خاص و عام کرد.

این استاد و محقق تاریخی اضافه کرد: در بررسی ابعاد شخصیتی رئیسعلی دلواری جز پاکی، راستی، صداقت، خلوص نیت، روحیه ایثار و دغدغه حفاظت از کیان این آب و خاک و اطاعت از فرامین علمای دینی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در 12 و 13 شهریور همایشی به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار برگزار می‌شود تصریح کرد: در پی برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است این همایش طی 2 روز در بوشهر و دلوار برگزار شود که در آن با حضور شخصیت‌های بزرگ کشوری از خانواده شهدای مبارزه با استعمار انگلیس تجلیل می‌شود.

مشایخی از ارائه 70 مقاله به دبیرخانه موسسه مطالعات سیاسی خبر داد و تصریح کرد: روز سیزدهم شهریور این مقالات در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی بوشهر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول