اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

صدا و سیمای مرکز قزوین ظرفیت 24 ساعته شدن را دارد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: تعداد ساعات پخش برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین طی یک برنامه میان مدت به 24 ساعت افزایش می‌یابد.

صدا و سیمای مرکز قزوین ظرفیت 24 ساعته شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین ضمن بازدید از بخش‌های این خبرگزاری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد که این گفت‌و‌گو را در خصوص برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین در ادامه می‌خوانید.

فارس: چند استودیو به استودیوهای فعال صدا و سیمای مرکز قزوین افزوده شده است؟

اخیرا یک استودیوی مجازی و یک استودیوی شیشه‌ای در صدا و سیمای مرکز قزوین افتتاح شده است که در تنوع بخشی و جذاب کردن تصاویر برای مردم نقش زیادی دارد.

این استودیوی مجازی با حضور معاون امور استان‌ها افتتاح و تجهیزات و امکانات جدید مورد نیاز این استودیو جانمایی شده است که برنامه‌های گفت‌وگو محور و بخش‌های خبری در آن اجرا می‌شود.

در حال حاضر بخش‌های خبری 10 صبح، خبر ساعت 16:45 و خبر ساعت 19 در این استودیو اجرا می‌شود و بنا داریم بخش خبری ساعت 22 نیز در این استودیو اجرا شود، چراکه در این استودیو ظرفیت هشت دوربین وجود دارد و به این ترتیب قابلیت تهیه و پخش خبر و برنامه از نماها و زوایای مختلف وجود دارد.

همچنین با توجه به افزایش تولید پخش در صدای مرکز قزوین استودیوهای رادیویی موجود پاسخگوی نیاز مأموریت‌های جاری نبود، بنابراین یک استودیوی دیجیتال کاملاً حرفه‌ای برای شبکه استانی صدا راه‌اندازی شده است.

فارس: علت راه‌اندازی استودیوی شیشه‌ای چه بود؟

با توجه به اینکه وجود یک استودیوی شیشه‌ای برای برگزاری برنامه‌ها در فصول مختلف سال و انتقال فضای واقعی بیرون از استودیو به مخاطبان بود، از سال گذشته نسبت به جذب اعتبار مورد نیاز آن اقدامات لازم صورت گرفت و این استودیوی شیشه‌ای در ابعاد استاندارد در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

با توجه به اینکه انتقال فضای بیرون از استودیو برای مخاطبان جذابیت و تنوع بیشتری دارد می‌توان برنامه‌های صبح، شبانگاهی و برنامه‌های روز جمعه را در این استودیو اجرا کرد.

فارس: تعداد ساعات پخش برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین در یک سال گذشته چه میزان افزایش یافته است؟

از 31 شهریور ماه سال 91 به صورت آزمایشی پخش برنامه‌های رادیو از 15 ساعت به 20 ساعت و پخش برنامه‌های تلویزیون نیز به 20 ساعت افزایش یافت.

میزان تولید نیز در رادیو از سه هزار ساعت به سه هزار و 650 ساعت افزایش یافته است که اگر تعداد ساعات پخش برنامه‌های مشترکی که با دستگاه‌های مختلف داریم به این ساعات افزوده شود تعداد ساعات پخش برنامه‌های رادیو بیش از این میزان افزایش یافته است.

در تلویزیون نیز تعداد ساعات پخش برنامه‌ها از 900 ساعت به یک‌هزار و 500 ساعت افزایش یافته است.

فارس: صدا و سیمای مرکز قزوین در پخش برنامه‌ها از نظر کمیتی در چه جایگاهی قرار دارد؟

در حال حاضر از نظر کمیت جزو استان‌های دارای تراز به شمار می‌رویم. افزایش تعداد ساعات پخش برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین برای همه همکاران دشوار بود اما با اراده و عزم همکاران توانستیم به فضل الهی هم در دوره پخش آزمایشی و هم پس از آن موفق عمل کنیم به طوری که در حال حاضر تلویزیون از ساعت شش بامداد تا ساعت دو بامداد روز بعد و رادیو از ساعت چهار بامداد تا ساعت 24 برنامه دارد.

البته در ماه رمضان پیش‌بینی برنامه‌ها به گونه‌ای متفاوت بود به صورتی که ویژه برنامه سحری به صورت زنده برگزار می‌شد و به این ترتیب ساعت شروع برنامه‌ها از ساعت دو بامداد هر روز شروع می‌شد.

در ماه مبارک رمضان حدود 22 ساعت برنامه داشتیم اما در شرایط عادی ساعات پخش برنامه‌های سیما از شش صبح تا دو بامداد روز بعد و در صدا نیز از چهار صبح تا ساعت 24 است.

فارس: در حال حاضر چند بخش خبری از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود؟

در گذشته سه بخش خبری داشتیم، اما با افزایش تعداد ساعات پخش برنامه در سیمای مرکز قزوین بخش خبری ساعت 10 صبح به تعداد ساعات پخش خبری این مرکز افزوده شد.

همچنین بخش خبری ساعت 19 در صدای مرکز قزوین به تعداد ساعات بخش خبر افزوده شده است.

در کنار این بخش‌های خبری اخبار 60 ثانیه در سیما و خبر 100 ثانیه در صدا راه‌اندازی شده است که در اطلاع رسانی خبری به مردم استان قزوین تأثیر زیادی دارد.

علاوه بر این؛ موارد خبر زیرنویس و خبر ناشنوایان نیز در ساعت 22:15 به مجموعه بخش های خبری صدا و سیمای مرکز قزوین افزوده شده است که پر مخاطب‌ترین بخش خبری به شمار می‌رود.

فارس: علت راه‌اندازی بخش خبری زیرنویس در سیمای قزوین چه بود؟

با توجه به اینکه برخی از اخبار به دلیل حفظ ارزش‌های خبری که مدنظر قرار دارد، از نظر حرفه‌ای نباید به صورت صوتی و تصویری پخش شود از طریق زیرنویس به مخاطبان انعکاس داده می‌شود و مخاطبان با در نظر گرفتن تمام این بخش‌های خبری مطمئن می‌شوند که تمام اخبار استان به آنها منعکس شده است.

استفاده از زیرنویس در انعکاس اخبار به نظر بنده یک رسانه دوم در کنار رسانه اصلی است که می‌تواند رضایت‌مندی بیشتری در مخاطبان به وجود آورد.

فارس: برنامه‌ای برای 24 ساعته شدن پخش در صدا و سیمای مرکز قزوین دارید؟

پخش برنامه‌ها به مدت 20 ساعت تفاوت زیادی با 24 ساعته ندارد، چراکه به فضل الهی و با مساعدت مسئولان استانی و سازمان صدا و سیما که سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در صدا و سیمای مرکز قزوین انجام شد، به راحتی قابل انجام است.

در حال حاضر رسالت ما کیفیت‌بخشی به برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین است و برای تحقق این امر باید مهارت نیروهای موجود را افزایش دهیم و ساماندهی بیشتری انجام دهیم.

با آسیب‌شناسی و بررسی نارسایی‌ها و تهدیدات احتمالی می‌توان در میان‌مدت این امر را محقق کرد.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول