اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پتروشیمی دشتستان در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که احداث پتروشیمی دشتستان در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، گفت: تغذیه پتروشیمی دشتستان از خط اتیلن غرب تامین می‌شود.

پتروشیمی دشتستان در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت عید سعید فطر گفت: عید سعید فطر از جمله اعیاد بزرگ اسلامی بوده که با توجه به اهمیت و بزرگی منحصر به فرد آن، در روایات متعدد در این راستا دعاها و اعمال خاصی روایت شده است.

وی با بیان این‌که در روایات اسلامی در زمینه فضیلت عید فطر تاکیدات بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: در شب عید فطر خداوند پاداش‌های خود را به مومنان روزه‌‌دار عرضه می‌کند و آنان را مورد رحمت قرار می‌دهد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عید سعید فطر عیدی تاثیرگذار، اقتصادی و اجتماعی بوده چراکه حل مشکلات اقتصادى و اجتماعى در این عید از طریق پرداخت زکات فطره به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشکلات اجتماعى در جامعه اسلامى قابل تامل است.

وی با اشاره به اهمیت عید سعید فطر در دین مبین اسلام عنوان کرد: روز عید فطر فرصتی است که انسان می‌تواند خواسته‌های خود از خداوند در ماه مبارک را به کمال و تعالی برساند بنابراین دعاهای شب و روز عید فطر و نماز عید مهلت جدیدی برای تکمیل گذشته است.

مصوبه دولت در خصوص نیروهای بومی اجحاف به حقوق جوانان بوشهری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور سه نفر از نمایندگان استان در کمیسیون انرژی از پتانسیل‌های بالایی است که در اختیار این استان قرار گرفته و باید از این فرصت برای ارتقای همه‌جانبه استان بهره ببریم.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: پیگیری حقوق جوانان و بومیان استان بوشهر از طریق کمیسیون انرژی از مسائلی است که به‌صورت جدی در دستور کار نمایندگان استان قرار دارد.

وی افزود: در جریان آزمون استخدامی شرکت گاز که اعتراضات زیادی در استان به دنبال داشت، مسائل و اعتراضات مختلف مطرح شده را مورد بررسی قرار دادیم اما هیچ تخلف و اقدام غیرقانونی در این جریان صورت نگرفته بود.

موسوی‌نژاد گفت: در جریان این آزمون شاهد استخدام 700 نیروی بومی بوده‌ایم و نباید هیچ تفاوتی بین نیروهای بومی قائل باشیم.

وی متذکر شد: مصوبه دولت در ارتباط با مشمولیت شعاع 150 کیلومتری به‌عنوان نیروی بومی در استخدام از مسائلی است که در جریان اعتراض بومیان استان بوشهر به نتیجه آزمون استخدامی اثرگذار بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تخصیص سهمیه 50 درصدی استخدام نیروی بومی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر بر اساس مصوبه هیئت دولت بوده و تغییر در تعریف وضعیت نیروهای بومی نیز مصوبه هیئت دولت است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: چون اقدامات وزارت نفت در جریان جذب نیروهای بومی از شعاع تعریف شده در جریان آزمون استخدامی گاز بر اساس مصوبه هیئت دولت و قانون بوده است، دست نمایندگان را در پیگیری در این خصوص بسته است.

پتروشیمی دشتستان در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله پتروشیمی دشتستان به‌دلیل نقش برجسته‌ای که می‌تواند در منطقه ایفا کند از اولویت‌های مهمی است که در یک سال گذشته مرتباً پیگیری‌هایی در این خصوص انجام داده‌ایم.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به این‌که دولت در شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری مستقیم نمی‌کند، راه‌اندازی و احداث پتروشیمی دشتستان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و نبود سرمایه‌گذار بخش خصوصی از عواملی است که تاکنون سبب تاخیر در تحقق این امر مهم شده است.

وی عنوان کرد: شرکت سپهر انرژی که در بازه‌ای قرار بود به‌عنوان سرمایه‌گذار پتروشیمی دشتستان حضور یابد اعلام کرده که در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری و حضور در این منطقه را ندارد و هم‌اکنون در حال پیگیری‌ برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

موسوی‌نژاد یادآور شد: بخشی از تاخیر به‌وجود آمده در روند احداث پتروشیمی دشتستان به‌دلیل تحریم‌هایی است که در سال‌های گذشته به‌وجود آمده و این مسئله باعث شده که در جذب اسپانسر خارجی پتروشیمی دشتستان خلل ایجاد شود.

تغذیه پتروشیمی دشتستان از خط اتیلن غرب

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با تغذیه پتروشیمی دشتستان اقدامات و پیگیری‌های جامعی صورت گرفته و مقرر است خوراک پتروشیمی دشتستان از خط اتیلن غرب که از حاشیه دشتستان می‌گذرد، تامین شود.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: بحث احداث پتروشیمی دشتستان ـ گناوه به ‌صورت مشترک در شهرستان گناوه لغو شده و هم‌اکنون پتروشیمی در هر کدام از شهرستان‌ها به‌صورت جداگانه احداث می‌شود.

وی در ارتباط با مباحثی که از سال گذشته در ارتباط با حق حجاب زنان روس مطرح شد، گفت: در ارتباط با حق حجاب زنان روسی در سال قبل مطالب و موضوعاتی مطرح شد و تاکنون پاسخ قانع‌ کننده و نتیجه خاصی در این ارتباط مطرح نشده است.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در دیداری که در روزهای گذشته با معاون پارلمانی سازمان انرژی اتمی کشور داشتم در این ارتباط مذاکراتی داشتم و خواهان ارائه پاسخ قانع کننده در این خصوص شدم.

دستور وزیر نفت برای پرداخت کمک پنج میلیاردی به ورزش بوشهر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به مسائل ورزشکاران داشته‌‎ام و در مراحل مختلف دغدغه‌ها و خواسته‌های ورزشکاران این شهرستان را به‌طور اساسی پیگیری کرده‌ام.

موسوی‌نژاد یادآور شد: تشکیل کارگروه ورزشی یکی از اقداماتی است که در سال‌جاری شاهد تحقق آن بوده‌ایم و این امر تاثیر شایانی در رفع مشکلات ورزشکاران دارد.

وی افزود: احصای مشکلات ورزشکاران به‌منظور پیگیری رفع مشکلات موجود در عرصه‌ ورزش شهرستان از رویکردهای مهمی است که در این کارگروه به آن توجه داریم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: در ارتباط با ضعف مدیریت ورزشی شهرستان دشتستان اعتراضات فراوانی از ناحیه ورزشکاران این شهرستان مطرح شده و از عملکرد مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان ابراز نارضایتی کرده‌اند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در حال بررسی عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان هستیم و در صورتی که نتیجه بررسی‌ها ضعف در عملکرد این اداره باشد در ارتباط با مدیریت ورزش و جوانان دشتستان با مدیرکل مربوطه رایزنی خواهیم داشت.

وی در ارتباط با مصوبه کمک پنج میلیارد تومانی صنعت نفت به ورزش استان بوشهر گفت: وزیر نفت دستور پرداخت اعتبار پنج میلیارد تومانی برای ورزش استان بوشهر را صادر کرده است اما نبود اعتبارات مالی باعث شده که این امر تاکنون محقق نشود.

موسوی‌نژاد با اشاره به این‌که سال گذشته دولت با مشقت و سختی اعتبارات جاری خود را تامین کرد، تاکید کرد: مشکلات مالی در سال گذشته مشکل اصلی بود که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کرد و تنها 10 درصد از اعتبارات تملک و دارایی کشور تحقق یافت.

کشاورزی تنها مولفه اقتصادی دشتستان است

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور گفت: از حیث کشاورزی، شهرستان دشتستان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و به‌ عنوان یکی از قطب‌های تاثیرگذار و تعیین کننده در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: کشاورزی مهم‌ترین و تنها مولفه اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شود و برای ارتقای دشتستان باید به تقویت صنعت کشاورزی در این شهرستان توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بحث سوخت یکی از مشکلات اساسی کشاورزان دشتستان است و در دیداری که با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی داشتیم به ارائه راهکار، بحث و تبادل نظر در ارتباط با رفع این مشکل پرداختیم.

موسوی‌نژاد به یکی از اساسی‌‎ترین مشکلات صنعت کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: حضور متولیان مختلف در صنعت کشاورزی یکی از مشکلاتی است که این صنعت با آن مواجه است.

وی افزود: طرح انتزاع بخشی از ماموریت‌های حوزه کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انتقال آن‌ها به وزارت کشاورزی از اقدامات ارزشمندی است که در مجلس نهم برای تقویت کشاورزان صورت گرفته است.

تدوین طرح جامع حمایت از عشایر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبحث اعتبارات خشکسالی یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان است که در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت عملکرد مطلوبی در این زمینه شاهد نبودیم.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به صنعت کشاورزی اقدامات خوبی در یک سال گذشته شاهد بودیم که کشاورزان با بهره‌گیری از این تسهیلات می‌توانستند برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های صنعت کشاورزی اقدام کنند.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان افزود: بخشی از اعتبارات کمک بلاعوض به کشاورزان تامین شده و شاهد پرداخت مبالغ محدود به این قشر بوده‌ایم.

عضو فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه عشایر مشکلات فراوانی وجود دارد و تشکیل این کمیسیون یکی از اقداماتی است که مجلس شورای اسلامی به‌ منظور برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات عشایر انجام داده است.

موسوی‌نژاد گفت: تدوین طرح جامع حمایت از عشایر از اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای است که از ناحیه این فراکسیون شاهد انجام آن هستیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات کشاورزان ناشی از فعالیت‌های مقطعی منطقه‌ای در طول سال است و این مشکلات با طرح جدیدی که مجلس شورای اسلامی در دستور کار دارد، مرتفع می‌شود.

رفع مشکل اشتغال با ایجاد بسترهای شغلی

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور گفت: در یک سال گذشته همواره مشکلات حوزه اشتغال یکی از دغدغه‌های اساسی مردم بوده و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که مشکل اشتغال با ایجاد بسترهای شغلی مرتفع می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: ایجاد اشتغال از وظایف مهمی است که دستگاه‌های اجرایی و متولیان دولتی باید به آن توجه داشته باشند و نمایندگان مجلس از طریق کمیسیون‌های تخصصی و رایزنی با وزارتخانه‌ها برای توسعه بسترهای شغلی تلاش می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی اقدامات ارزنده‌ای در حوزه اشتغال، مسکن، کشاورزی، عشایر و ... انجام داده است.

ارائه 80 پیشنهاد بودجه‌ای به مجلس / پیگیری مقدماتی استقرار صنعت فولاد در دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدای دوره نمایندگی تاکنون با حضور فعال در مجلس برای توسعه و بالندگی دشتستان تلاش کرده‌ام و از تمامی ابزارها، امکانات و اختیارات قانونی در این زمینه استفاده کرده‌ام.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در یک سال گذشته 80 پیشنهاد بودجه‌ای به مجلس ارائه کرده‌ام که بخش بالایی از آن مصوب شده و در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: پرداخت بیمه ساختمانی سهم کارفرما از مسائلی بود که فشارهای زیادی به مردم در شهرها و مناطق مختلف وارد کرده بود و یکی از پیشنهادات بودجه‌ای بنده که تصویب شد، حذف بیمه سهم کارفرما در پروژه‌های ساختمانی است.

موسوی‌نژاد گفت: احداث پروژه‌های بزرگ صنعتی از مولفه‌های تقویت اشتغال در شهرستان دشتستان است و این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استقرار صنایع مستلزم حضور سرمایه‌گذار در منطقه است و در صورت آمادگی سرمایه‌گذار به‌منظور فعالیت در دشتستان با تمام قوا از وی حمایت خواهم کرد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: به‌منظور استقرار صنایع فولاد در شهرستان دشتستان پیگیری‌های اولیه‌ را انجام داده‌ایم و در صورتی که این موضوع محقق شود تاثیرات شایان و به‌سزایی در ارتقای فضای اشتغال و کسب و کار این شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام/2452/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول