اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

دستاورد عید فطر غنیمت شمردن توشه رمضان است

امام جمعه شوشتر گفت: دستاورد عید سعید فطر غنیمت شمردن توشه ماه مبارک رمضان است و باید در این راستا تلاش کرد تا نورانیت کسب شده محفوظ بماند.

دستاورد عید فطر غنیمت شمردن توشه رمضان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر اظهار کرد: باید دستاوردهای ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم و این مهم باید از روز عید فطر آغاز شود.

وی افزود: عید به معنای بازگشت است و بازگشتی به خوبی‌ها و فطرت و بر اساس احادیث معتبر مومن صبح روز عید بخشیده شده پای از منزل بیرون می‌گذارد و به این دلیل باید کوشید تا نورانیت عید فطر را حفظ کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه تقوای الهی یعنی قدردانی فرصت‌های معنوی ایجاد شده، گفت: باید قدر شرایط معنوی و توشه پربار رمضان را بدانیم و در راستای حفظ دستاوردهای والای این ماه تلاش کنیم.

*زکات فطره برای حمایت از فقرای جامعه واجب شد

امام جمعه شوشتر گفت: زکات فطره برای حمایت از مستضعفان در جامعه واجب شده است و به این دلیل باید کوشید تا با دادن این نوع زکات از مستمندان و نیازمندان جامعه حمایت کنیم.

سلیمانی گفت: زکات فطره را باید طبق احکام اسلامی و بر اساس شرایط تعیین شده موجود هزینه کرد و همه باید بر این اساس به پرداخت این زکات واجب بپردازند.

*روز قدس حماسه سیاسی بود

سلیمانی خاطر نشان کرد: روز قدس حماسه‌ای سیاسی و بی‌بدیل بود که شاید در تاریخ ایران اسلامی بدون تکرار باشد و همه مردم ایران در خلق این حماسه نقش ایفا کردند.

وی افزود: در هفته گذشته مناسبت‌های زیادی وجود داشت که اهم آن‌ها سخنان مهم رهبری انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، سخنان رئیس جمهور در مراسم تحلیف و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی استکبار جهانی است که تنها گذرا به این مناسبت‌ها اشاره می‌کنم.

انتهای پیام/72006/ر20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول