اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

عید فطر، عید وحدت و همدلی جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز بیش از هر زمانی امت اسلامی به وحدت نیازمند است و عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است.

عید فطر، عید وحدت و همدلی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید بزرگ به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و تمام مسلمین جهان گفت: عید فطر عید توفیق در طاعت و عبادت است و این عید، عید بشارت و سلامت، عید پاکیزگی و طهارت و عید وحدت و همدلی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته است و پایه‌های استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی ایران سست شده است، افزود: امروز بیش از هر زمانی امت اسلامی به وحدت نیازمند است و وحدت امت اسلامی می‌تواند نقش بسیار مهم و سرنوشت‌سازی در جهان ایفا کند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است، افزود: امروز برای همه مسلمانان عید است و در این عید بزرگ همه مسلمانان در صف واحد و در کنار یکدیگر به نماز می‌ایستند و کام خود را به حلاوت ذکر الهی شیرین می‌کنند.

میرعمادی ذلت و نابودی شیطان بزرگ و خواری استکبار و دشمنان اسلام را از جمله ثمرات وحدت امت اسلامی برشمرد و افزود: عید فطر عید سعادتمندان است و مسلمانان باید در این روز به سوی کارهای خیر بشتابند چرا که سبب سعادت، خوشبختی و رستگاری آنان می‌شود.

*اعمال روز عید فطر

خطیب نماز عید فطر شهرستان خرم‌آباد در ادامه به اعمال واجب و مستحب این روز برای مسلمانان اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات فطره بر همه واجب است و موجب سلامت روح و جان انسان می‌شود.

وی افزود: به جا آوردن صله رحم، بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران و قرائت زیارت امام حسین (ع) از دیگر اعمال این عید بزرگ است که انتظار می‌رود مردم مؤمن و ولایتمدار خرم‌آباد با به جا آوردن این اعمال واجب و مستحب مراتب کرامت این عید بزرگ را به جای بیاورند.

* مجلس شورای اسلامی در آستانه یک آزمون بزرگ

میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه در این روزها در داخل و خارج از کشور شاهد تحولات بزرگی هستیم افزود: این تحولات آینده را برای اسلام و مسلمین رقم می‌زند؛ در داخل کشور اکنون که با روی کار آمدن دولت جدید انتظار می‌رود ثبات و امید در دل مردم تقویت شود، مطمئنا با تفکر ولایی و اسلامی و با مدیریت کارآمد و خودساخته می‌توان سرعت پیشرفت کشور را چندین برابر اضافه کنیم.

وی با اشاره به معرفی به موقع وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس نیز در آستانه آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی قرار گرفته است که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن شاخصه‌های اسلامی و انقلابی مورد نظر مقام معظم رهبری به کابینه پیشنهادی دولت رأی بدهند و امانت را به اهلش بسپارد.

وی خاطر نشان ساخت: مجلس شورای اسلامی امروز باید وارد عمل بشود و نشان دهد که عصاره همه رذیلت‌های ملت است.

* مواضع دوگانه آمریکا نشانه عدم صداقت آنان است

میرعمادی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی مخصوصا آمریکای جنایتکار با روی کار آمدن روحانی مواضع دوگانه‌ای را در پیش گرفته است، اظهار داشت: از یک سو اعلام کرده‌اند که فضای جدید تعامل با غرب باز شده است اما از سوی دیگر شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران به کار گرفته‌اند.

وی افزود: این مواضع دوگانه آمریکا نشان می‌دهد که آنان در گفتارشان صادق نیستند و از فشار جنگ‌طلبانه صهیونیست‌ها تأثیر‌پذیر هستند؛ پس با این حساب نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و باید با توکل بر خدای متعال، ایجاد وحدت و همدلی و گوش به فرمان رهنمودهای سازنده مقام معظم رهبری فرزندان غیور ملت خودشان برای پیشرفت و توسعه سرزمینشان دست به کار شوند.

لازم به ذکر است در ابتدای برگزاری نماز عید سعید فطر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با اهدای لوح تقدیر به دکتر حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان از توجهات ویژه وی به روند پیشرفت ساخت مصلی الغدیر خرم‌آباد تجلیل کرد.

انتهای پیام/85003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول