اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

عید فطر روز پاداش است

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های عید فطر بندگی خداوند در برابر تکلیف الهی است، گفت: عید فطر یوم الجایزه و نمادی از قیامت است.

عید فطر روز پاداش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی بابل اظهار داشت: روز فطر روز جایزه و پاداش مومنانی است که در یک ماه مبارک رمضان روزه گرفته و تکلیف پروردگار را به انجام رساندند.

وی افزود: خداوند انجام این فریضه و تکلیف الهی را بدون پاسخ نمی‌گذارد و به ازای روزه یک ماه مبارک رمضان خداوند بزرگترین پاداش را به بندگان خود می‌دهد.

روحانی با اشاره به اینکه عید فطر نمادی از قیامت است، بیان داشت: آنهایی که در ماه مبارک رمضان در نماز جماعت شرکت کرده، با کار خیر قلوب مومنان را شاد کردند سربلند و خوشحال و آنهایی که در ماه مبارک رمضان نسبت به تکلیف الهی بی‌اعتنایی کرده، حریم الهی را شکستند در روز عید فطر خسارت‌دیده هستند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: روز عید فطر افراد مانند مریضی هستند که از بیمارستان مرخص شده و شفا یافتند، الان باید قدر سلامت خود را بدانند و یکی از وظایف بزرگ ما در عید سعید فطر حفظ دستاورد ماه مبارک رمضان به عنوان بزرگترین دستاورد معنوی است.

روحانی در مورد زکات فطره اذعان داشت: زکات فطریه واجب بوده و زکات هر فرد در طول یک سال معادل سه کیلو برنج و گندم است.

وی افزود: متاسفانه دیده می‌شود زکات فطریه به مصارفی می‌رسد که در زمره مصرف مربوط به زکات فطره نیست و افرادی از زکات فطریه استفاده می‌کنند که مستحق استفاده از این زکات نبوده در حالی که تعداد فقرا در جامعه کم نیست.

امام جمعه بابل بیان داشت: از همه مومنان تقاضا داریم پول را به مصرف درستی برسانند یا اینکه به دست افراد و سازمان‌های امنی بسپارند تا در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد، چرا که مصرف شایسته این مال می‌تواند اثرات مطلوبی برای فقرزدایی به جای گذارد.

انتهای پیام/86009/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول