اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

نماز عید فطر تبلور قدرت حکومت اسلامی است

امام جمعه نور گفت: نماز عید فطر تبلور قدرت حکومت اسلامی است.

نماز عید فطر تبلور قدرت حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان نور بیان داشت: نماز عید تبلور و تجلی حاکمیت اهل بیت و در زمان غیبت جانشینان اهل بیت و حکومت اسلامی است.

امام جمعه نور گفت: عید فطر روزی است که خداوند آن را عید اعلام کرد و تمایزی برای وظیفه شناسان و وظیفه نشناسان قائل شد.

وی ادامه داد: در این روز وظیفه شناسان به پاداش خود می‌رسند و وظیفه نشناسان شرمنده‌اند و خیر و برکتی در سفره آنها قرار نگرفته است.

خطیب نماز عید فطر نور تصریح کرد: با روزه رمضان هر سال یک پله به خدا نزدیک‌تر می‌شویم و البته باید این تقوی و پاکی را بعد از ماه رمضان هم حفظ کنیم و تلاش کنیم مانند ماه رمضان چشم، گوش و زبان و قلب خود را پاک نگه داریم.

باقرزاده ادامه داد: در قنوت نماز عید می‌خوانیم خدایا این روز را ذخیره برای حضرت محمد (ص) قرار دادی، یعنی این روز روز وحدت مسلمین است و اگر مسلمانان جهان به این امر اعتقاد داشتند دیگر مشکلی وجود نداشت.

این مسئول ابراز داشت: روز عید روزی است که امامان معصوم حاکمیت دینی را به رخ دنیا می‌کشیدند، اما به جز حضرت علی (ع) دیگر ائمه نتوانستند نماز عید اقامه کنند حتی امام هشتم که به دعوت مامون برای مقاصد سیاسی قرار بود نماز عید اقامه کند در وسط راه برگردانده شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اوضاع داخلی کشور و انتقال آرام قدرت اشاره داشت و افزود: مسئله تنفیذ یک عنوان سمبلیک نیست بلکه یک مراسم شرعی و مشروعیت بخشیدن به مسئولیت است.

خطیب نماز عید نور ابراز داشت: سخنان قاطع و جامع رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ و تحلیف و نیز معرفی اعضای کابینه نشان از عزم جدی در استفاده از فرصت‌ها و مواضع نظام دارد و موجب قدردانی است.

باقرزاده متذکر شد: در مجموع کابینه نسبتا خوبی معرفی شد و از همه سلیقه‌ها استفاده شد اگر چه تعداد اصولگرایان معرفی شده بسیار اندک است، اما برخی از معرفی شده‌ها از اصلاح‌طلبان تندرو و حتی حامیان فتنه 88 بودند که وظیفه مجلس را سنگین‌تر کرد و مسئولیت خطیری بر عهده نمایندگان است تا هم از نگاه حمایت از دولت و هم از نگاه حفظ سلامت وزارتخانه‌ها در رای اعتماد دقت نظر کافی داشته باشند تا کابینه بدون حضور افراد دارای سوابق مبهم و منفی تشکیل و مشغول به کار شود.

انتهای‌پیام/‌86023/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول