اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت:

قرآن محور اجتماع مسلمانان است

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت بر عمل به مفاهیم قرآن کریم تاکید کرد و گفت: قرآن محور اجتماع مسلمانان است.

قرآن محور اجتماع مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم ظهر امروز در مراسم اختتامیه کلاس‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در آموزش تخصص‌های دریایی رشت با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: روزه‌دار در وقت افطار و هنگام ملاقات خداوند بسیار شاد می‌شود.

وی چهره انسان‌ها در قرآن را در چهار گروه دانست و افزود: گروهی مانند پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) انسان‌های خوبی بودند، خوب ماندند و عاقبت به خیر شدند.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه گروه دوم انسان‌های دارای گذشته بدی بودند و تا عاقبت بد ماندند، یادآور شد: آنها که کفر ورزیدند، مورد نکوهش خداوند قرار گرفتند و به راه راست هدایت نشدند، جزو گروه مذکور هستند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت گروه سوم را انسان‌هایی توصیف کرد که از ابتدا خوب بودند و پس از آن در ادامه مسیر بد شدند.

وی ادامه داد: افراد مذکور به دلیل عمل نکردن به وعده‌های خداوند و مفاهیم قرآن عاقبت به خیر نشدند.

این مسئول گروه چهارم را انسان‌هایی دانست که در گذشته بد بودند و به مرور خوب شدند و افزود: افراد مذکور جزو روزه‌داران هستند و با ورود به ماه رمضان و روزه‌داری عاقبت به خیر شدند.

حسنی‌مقدم قرآن را محور اجتماع مسلمانان خواند و تصریح کرد: به مفاهیم قرآن باید عمل کنیم و به وعده‌های خداوند در قرآن اعتماد و ایمان داشته باشیم.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت قرار گرفتن در مسیر قرآن را سبب عزت و سربلندی انسان توصیف کرد و گفت: با وجود قرآن و خداوند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ما ایستادگی کند.

وی با تاکید بر بهره گرفتن از ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: رمضان ماه در مسیر قرار گرفتن قرآن است.

حسنی‌مقدم با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: نماز عید فطر روز قیامت را به یاد انسان می‌آورد و انسان‌ها به طرف میعادگاه اقامه نماز حرکت می‌کنند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت نماز عید فطر را حضور در پیشگاه خداوند خواند و بیان کرد: خداوند در روز عید فطر پاداش مومنان را می‌دهد.

وی سعادت انسان را در گرو عمل به دستورات قرآن و بزرگان دین عنوان کرد و یادآور شد: مومن پس از نماز عید فطر در مسیر خانه مانند حرکت به طرف بهشت گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول