اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

ثبت 20 مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ثبت 20 مجوز سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی 540 نفر در این منطقه در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

ثبت 20 مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی ظهر امروز در جلسه هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی درباره عملکرد حوزه سرمایه‌گذاری این منطقه در چهار ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت تعداد 20 مورد مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد صادر شده است.

وی ادامه داد: این رقم نسبت به ثبت 11 مورد مجوز سرمایه‌گذاری در مدت مشابه سال گذشته 82 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی انواع مجوزهای اقتصادی صادره از طرف حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد را شامل فعالیت اقتصادی، پروانه بهره‌برداری و مجوز سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

به گفته وی، از تعداد 20 مجوز سرمایه‌گذاری، 14 مجوز تولیدی‌ ـ صنعتی و شش مجوز خدماتی‌ گردشگری است.

رحیمی، تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی در چهار ماه نخست امسال را 94 مجوز اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با 41 مجوز صادره مدت مشابه گذشته 129 درصد رشد داشته است. 

به گفته وی، حجم سرمایه اظهار شده در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

این مسئول، از رشد 143 درصدی پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در چهار ماه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد 124 فقره پروانه بهره‌برداری برای فعالان اقتصادی منطقه صادر شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 51 فقره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده، امکان اشتغال برای 540 نفر در قالب 20 مجوز سرمایه‌گذاری صادره در منطقه آزاد انزلی فراهم می‌شود.

رحیمی، بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار و امید به آینده در کنار ارائه خدمات مطلوب مانند راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در منطقه را از دلایل رشد مجوزهای سرمایه‌گذاری ذکر کرد.

وی، صدور مجوز ثبت شرکت در یک روز کاری، الکترونیکی کردن تمام مراحل صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی، اصلاح فرایند اداری و ... را از دلایل مهم استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد انزلی برشمرد.

انتهای پیام/2300/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول