اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تعاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد

رشد 71 درصدی سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها

معاون امور تعاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از رشد 71 درصدی سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها خبر داد.

رشد 71 درصدی سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها

علیرضا تیغ‌ساز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، تعداد تعاونی‌ها را تا پایان سال 84، سه هزار و566 شرکت تعاونی دانست و اظهار کرد: در دولت‌‌های نهم و دهم چهار هزار و 982 شرکت تعاونی به این تعداد افزوده شد که رشدی برابر با 58 درصد داشته است.

وی ابراز کرد: این تعداد تعاونی‌ها در مربوط به تمام استان و متناسب با پراکندگی جمعیت بوده که نزدیک به 40 درصد این تعاونی‌ها در شهرستان اصفهان است.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اذعان داشت: رشد این تعاونی از لحاظ کمی بوده است و از لحاظ کیفی رشد قابل انتظار را به دلیل نداشتن ابزارهای مورد نیاز، نیروی نظارتی و حمایت‌‌های کافی در قانون بودجه و تبصره‌ها و تشکیلات اعطایی نداشته‌ایم.

وی، سرمایه‌گذاری در این تعاونی‌ها را به میزان زیر بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این بخش تا سال 84، 3 هزار و 743 میلیارد ریال بوده که این میزان ثبتی بوده و سرمایه‌گذاری واقعی شاید حدود 20 برابر بیشتر باشد.

تیغ‌ساز افزود: از سال 84 تا پایان سال 91 میزان سرمایه‌گذاری به 5 هزار و 268 رسیده است و تا امروز 5 هزار 277 میلیارد ریال است که از سال 84 تاکنون 71 درصد رشد داشته است.

*رشد اشتغال‌زایی در بخش تعاون 41 درصد بوده است

وی با بیان اینکه اعضای این شرکت‌ها تا پایان سال 84 تعداد 730 هزار و 290 نفر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای این شرکت‌های تعاونی به سه میلیون 168 هزار و 830 نفر رسیده است که از این میزان دو میلیون و 300 هزار و 883 نفر عضو تعاونی سهام عدالت هستند که اشتغالزایی در آنها محدود است.

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان متذکر شد: اعضای سایر تعاونی‌ها 848 هزار و 900 نفر هستند که این تعاونی در گرایش‌های مختلف از جمله خدماتی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی، مسکن و سایر حوزه‌‌ها که بیشتر این تعاونی‌ها در گرایش‌های خدماتی است.

وی در زمینه اشتغال‌زایی شرکت‌های تعاونی‌ بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی تا پایان سال 84 ، 40 هزار 853 نفر و در حال حاضر این میزان به 98 هزار 730 نفر رسیده است که نزدیک به 41 درصد رشد داشته است.

تیغ‌ساز بیان داشت: این میزان اشتغالزایی با توجه به افزایش تعداد تعاونی‌ها به دلیل اینکه تعاونی‌های تشکیل شده کوچک بوده و تعاونی‌های بزرگ کمتر داشته‌ایم، رشد زیادی نداشته است.

وی از دیگر علل پایین بودن رشد اشتغال‌زایی در تعاونی‌ها را تسهیلات دانست و گفت: تسهیلات به دلیل اینکه مانند قبل با نرخ پایین و به میزان زیاد نبوده است میزان اشتغال‌زایی رشد چندانی نداشته است.

*شرایط سخت اعطای تسهیلات موجب پایین بودن اشتغالزایی شده است

معاون امور تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: در گذشته میزان کارمزد تسهیلات در بخش تعاونی‌ها کمتر بوده که در حال حاضر این موضوع کمتر مورد توجه بوده و این سبب شده تا استقبال و در نتیجه میزان اشتغال‌زایی در بخش تعاونی‌ها کمتر شود و به دلیل اینکه جذب تسهیلات در بخش تعاون سخت‌تر بوده و باید دولت حمایتی در نظر گیرد تا میزان اشتغال‌زایی به رشد واقعی خود برسد.

انتهای پیام/63015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول