اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس:

خبرنگاران نباید مورد تطمیع و تهدید قرار بگیرند

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس رویکرد و دیدگاه مثبتی برای حمایت از خبرنگاران دارند و خبرنگاران نباید مورد تطمیع و تهدید قرار بگیرند.

خبرنگاران نباید مورد تطمیع و تهدید قرار بگیرند

محمدعلی اسفنانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاران فعال در سطح نظام جمهوری اسلامی ایران اصل امانت را در تمام عرصه‌ها رعایت می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع این قشر باید در داخل و خارج از کشور از حق ممتازی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، مطبوعات و به ویژه خبرنگاران به عنوان رکن اصلی اطلاع‌رسانی از جایگاه ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند، اضافه کرد: مدتی پیش نیز که یکی از نمایندگان در اظهارات خود به یکی از خبرنگاران بی‌حرمتی کرد، این نماینده توسط سایر نمایندگان مورد اعتراض قرار گرفت.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاکنون نیز مجلس تلاش کرده که از خبرنگاران و اصحاب رسانه در تمام عرصه‌ها حمایت کند، تصریح کرد: در صورتی که وضع مقررات جدید برای حمایت از خبرنگاران ضرورت داشته باشد مجلس نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه ارتقای سطح رسانه‌ای جامعه با حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های مجلس نسبت به جامعه خبری است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی رویکرد و دیدگاه مثبتی برای حمایت از خبرنگاران دارد.

اسفنانی در پاسخ به این سئوال که چرا مجلس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را نسبت به خبرنگاران تصویب نکرده، تاکید کرد: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور دارای آئین‌نامه‌ای است که براساس این آئین‌نامه شاغلانی که از آسیب جسمی و روحی بالایی برخوردار می‌شوند جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نباید شغل خبرنگاری با مشاغلی مانند جوشکاری در یک رده قرار بگیرند، افزود: البته این مشاغل نیز از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اما شغل خبرنگاری باید از یک دیدگاه و این مشاغل نیز باید از دیدگاه دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران به دنبال بیان واقعیت‌های جامعه هستند، ادامه داد: با توجه به این موضوع ممکن است که یک خبرنگار مورد تطمیع مثبت و منفی و یا مورد تهدید قرار بگیرد، اما خبرنگاران نباید مورد تطمیع و تهدید قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید خبرنگاران را از این لحاظ حمایت کنند، اضافه کرد: خبرنگاری جزو مشاغل پر‌مخاطره بوده و شکی در این موضوع نیست و هیچ شخصی نمی‌تواند منکر مخاطره‌آمیز بودن شغل خبرنگاری شود.

اسفنانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران با جسارت و شجاعت خود در عرصه‌های خطیر وارد می‌شوند و واقعیت‌های جامعه را بیان می‌کنند، متذکر شد: تهدیدهای بسیاری برای یک خبرنگار وجود دارد، اما این افراد بدون توجه به این تهدید‌ها و چالش‌ها رسالت خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ضرورت تأمین امنیت خبرنگاران در سطح جامعه اذعان داشت: مسئولان باید قوانینی را برای تضمین امنیت شغلی خبرنگاران در سطح جامعه تصویب کند و یک خبرنگار نباید از عدم امنیت شغلی خود رنج ببرد.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول