اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه مطبوعات گلستان:

کسی با نامه مدیرمسئول خبرنگار نمی‎شود/ خبرنگاران واقعی باید از حق و حقوق خبرنگار برخوردار شوند

مدیر خانه مطبوعات گلستان گفت: خانه مطبوعات برای نخستین‎بار تصمیم گرفت تا اعضایی که در این خانه ثبت‎نام می‎کنند به صرف نامه مدیرمسئول یا نامه سردبیر خبرنگار محسوب نشوند.

کسی با نامه مدیرمسئول خبرنگار نمی‎شود/ خبرنگاران واقعی باید از حق و حقوق خبرنگار برخوردار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد آریان‎نیا شامگاه چهارشنبه در آئین نکوداشت روز خبرنگار و بزرگداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی اظهار داشت: کمیته چهار نفره‎ای متشکل از معتمدان خبرنگاران در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان شکل گرفت و این کمیته به بررسی تک‎تک پرونده‎ها پرداخت و در این راستا حتی اعضایی که قرائن و شواهد خبرنگاری دارند صلاحیت‎شان باید به مرحله احراز برسد.

وی ابراز امیدواری کرد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در زمینه غربال خبرنگاران واقعی تلاش و اهتمام ویژه‎ای داشته باشد تا در روز خبرنگار شاهد تعدد حجم زیادی با تابلوی خبرنگار در مراسمات نباشیم.

خبرنگاران نبض خبر را همیشه تپنده نگه داشته‎اند/ خبرنگاری حرفه مغفول در جامعه

مدیر خانه مطبوعات گلستان از خبرنگاران به عنوان همکاران مظلوم خود یاد کرد و افزود: 17 مرداد بهانه‎ای است تا از فعالترین و موثرترین اقشار جامعه تجلیل شود.

آریان‎نیا با تاکید بر اینکه خبرنگاران نبض خبر را همیشه تپنده نگه داشته‎اند، تصریح کرد: صد افسوس که این حرفه هنوز نه در میان مسئولان، نه قاطبه مردم و برخی صاحبان رسانه از ارج و قرب لازم برخوردار نیست چراکه برخی هنوز در مواجهه با یک خبرنگار بالاخص خبرنگاران پرتلاش و مغفول غیر از رسانه ملی با علامت سوال مواجه می‎شوند.

وی با انتقاد از اینکه گاهی اوقات شأن والای خبرنگار به اندازه یک رپرتاژ آگهی یا کارت هدیه تنزل پیدا می‎کند، افزود: برخی صاحبان رسانه به خبرنگاران به چشم نمابر سیار می‎نگرند که وظیفه‎اش آوردن خبر و تامین آگهی برای امورات نشریه است.

برخی در لباس خبرنگار به بنگاه تجاری تبدیل شده‎اند/ هنوز خبرنگاری یک اشتغال پایدار نیست

مدیر خانه مطبوعات گلستان با بیان اینکه برخی در لباس خبرنگار به بنگاه تجاری تبدیل شده‎اند، متذکر شد: در سایه خواسته‎های مدیران مسئول نشریات، خبرنگاران هر چه تلاش می‌کنند تا به صورت حرفه‎ای خبر را منعکس کنند اما دیده نمی‌شوند.

آریان‎نیا با ابراز نارضایتی از اینکه هنوز خبرنگاری به عنوان یک اشتغال پایدار و قابل اتکا به شمار نمی‎رود، خاطرنشان کرد: خبرنگار و فعال رسانه‎‎ای با حقوق اندک ماهیانه نمی‎تواند چرخ زندگی خود را به حرکت درآورد.

وی از دولت تدبیر و امید خواست تا با تمام وجود به ارتقاء شأن خبرنگار توجه کند تا در سایه این رویکرد وضعیت مالی و معیشتی خبرنگاران بهبود پیدا کند.

خانه مطبوعات به شدت به اقدامات زیربنایی نیاز داشت

مدیر خانه مطبوعات گلستان با ارائه مختصری از فعالیت‎های خانه مطبوعات استان گفت: در خانه مطبوعات گلستان دو مبنا را در دستور کار قرار دادیم که موضوع هیئت مدیره، مشارکت اعضاء برای اعتلای جامعه خبری، از بین رفتن دغدغه‎های اصحاب رسانه و ظرفیت‌سنجی خبرنگاران در اولویت خانه قرار گرفت.

آریان‎نیا با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات به شدت به اقدامات زیربنایی نیاز داشت، یادآور شد: تلاش شد تا اقداماتی برای تداوم خانه مطبوعات طی سالهای آتی تامین شود که برخی از این تلاش‎ها منجر به ثبت خانه مطبوعات گلستان شد در حالیکه این مهم چندین سال مورد بی‎مهری قرار گرفته بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر خانه مطبوعات گلستان به عنوان یک نهاد مشخص، باهویت و بااقتدار انجام وظیفه می کند.

انتهای پیام/83001/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول