اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بناب:

انعکاس واقعیت‌ها به مردم از سوی رسانه‌ها/ مشکلات ادارات یک شبه حل نمی‌شود

فرماندار شهرستان بناب با تأکید بر انعکاس واقعیت‌ها به مردم از سوی رسانه‌ها گفت: مشکلات ادارات یک شبه حل نمی‌شود.

انعکاس واقعیت‌ها به مردم از سوی رسانه‌ها/ مشکلات ادارات یک شبه حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی چهارشنبه‌شب در آیین تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و باید تمام وقایع و رویدادها را به طور صحیح و واقعی انعکاس دهند.

وی با تأکید بر انعکاس واقعیت‌ها به مردم از سوی رسانه‌ها افزود: قطعاً مشکلات موجود در سطح ادارات و همین‌طور اجتماع یک شبه قابل حل نیست و باید با اطلاع‌رسانی صحیح به مردم، آنها را از مشکلات جامعه آگاه سازیم.

فرماندار بناب، نقش خبرنگاران و رسانه‌های جمعی را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تأثیرگذار خواند و اذعان داشت: دولت‌های گذشته با وجود منابع کم به خصوص در روستاهای کشور ایثار کردند و با خدمات صورت گرفته تحول بزرگی را بوجود آوردند که رسانه‌ها نباید بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر آموزش حرفه‌ای خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران تلاش کنند تا در مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش کنند و مردم را از کارهای انجام شده دولت مطلع سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، نقش خبرنگاران را در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و گفت: این قشر فرهیخته و آگاه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف انقلاب با اطلاع‌رسانی و روشنگری لازم نقش اساسی در تبیین اهداف والای انقلاب اسلامی داشته‌اند.

حبیب صدقی به نقش بی‌بدیل خبرنگاران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی تأکید کرد: با وجود ادعاهای دروغین حامیان به اصطلاح «حقوق بشر»، شهید صارمی به طور مظلومانه و در سکوت خبری مدعیان حقوق بشر به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز این روز را بنام روز«خبرنگار» نامگذاری کرد تا نام شهید صارمی نیز در تاریخ زنده بماند.

وی همچنین به موقعیت کنونی در حالی که بنگاه‌های صهیونیستی بزرگ‌ترین شبکه‌های خبری را تحت سیطره خود دارند، اشاره کرد و گفت: بحث اطلاع رسانی در عصری که قرار گرفته‌ایم، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب امانت داری را یکی از ضروریات این عرصه نام برد و تصریح کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی دربحث خبر و خبر رسانی شاهد شکوفایی در کشور هستیم و تمام تلاش‌های خبرنگاران در زمینه این است که خواسته‌ها و انتظارات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی برخلاف سایر نظام‌هایی که مدعی دموکراسی هستند، جمهوری اسلامی پرچمدار اطلاع رسانی صحیح است و این از افتخارات نظام بوده و نظام ما از ظرفیت بالایی برخوردار است.

صدقی با تأکید بر حمایت از این قشر زحمتکش به عنوان پیشقراولان عرصه اطلاع رسانی و خبر، از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و خبر برای خبرنگاران خبر داد و گفت: خبرنگاران فعال در بناب سعی کرده‌اند با کمترین امکانات در راستای توسعه و پیشرفت شهر و آنچه موجب ایجاد اتحاد و اتفاق بین مسئولین باشد، حرکت کنند.

در ادامه این مراسم که به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب ترتیب یافته بود؛ از خبرنگاران شهرستان بناب با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

در این نشست خبرنگاران نیز مطالبی را درخصوص موانع تهیه و ارسال خبر بیان کردند.

انتهای پیام/60002/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول