اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

رسالت رسانه ورود به حوزه آسیب‌شناسی است

فرمانده انتظامی فارس گفت: رسالت رسانه ورود به حوزه آسیب‌پذیری و تبیین آسیب‌شناسی و انعکاس واقعیت‌های جامعه است.

رسالت رسانه ورود به حوزه آسیب‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سیروس سجادیان چهارشنبه‌شب در حاشیه ضیافت افطاری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در حوزه سایبری مشکل داریم و جنگ فعلی باید در راستای نهی از منکر باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در خانه وارد شده و با ابزارهای جاسوسی و ماهواره‌ای قصد به مفسده کشیدن جامعه اسلامی را دارد، افزود: فساد در جامعه از طریق جنگ نرم و ماهواره به نسل جوان منتقل شده و برای مقابله با ترفندهای دشمنان، اصحاب رسانه باید با اطلاع‌رسانی رسالت حقیقی خود را نشان دهند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری همان‌گونه که در انعکاس دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس نقش داشته‌اند، پیام مردم و نیروی انتظامی را به یکدیگر انعکاس دهند تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس نیز در این آیین طی سخنانی ابراز داشت: روز خبرنگار ارج نهادن به آگاهی‌بخشان عرصه اطلاع‌رسانی است، چراکه این قشر از جامعه اعتمادسازی را بین خود و جامعه به وجود می‌آورند.

فریبا استواری بیان داشت: اصحاب رسانه در انعکاس واقعیت‌های جامعه، دفاع از آزادی، امانتداری و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند و در انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: این قشر از جامعه با قلم خود در مقابله با تجاوز بیگانگان، فصلی تاثیرگذار را در تاریخ اسلامی ایران به وجود آورده‌اند و در این راستا باید رسالت خود را همچنان ادامه دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: خبرنگار واژه‌ای ساده اما بسیار معنادار و حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و پر مخاطره است.

استواری با تبریک فرا رسیدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار به اهالی رسانه اضافه کرد: در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان بسیار دشوار و در عین حال ضرورى و حیاتى است.

وی ادامه داد: یک خبرنگار با توجه به واقعیت یک رویداد، به آن دست می‌یابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه کاری حرکت می‌کند تا تحلیل‌های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس تصریح کرد: در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بوده‌ایم.

استواری گفت: گرامیداشت روز خبرنگار، بهانه‌ای است تا از درگاه ایزد تعالی برای خبرنگاران، این مشاوران امین و ناصحان مشفق که با ارائه نظرات کارشناسانه یاری‌گر مسئولان در تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، آرزوی سرافرازی، تداوم و توفیق کنیم.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول