اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان عنوان کرد

تشکیل اتاق فکر پایانی بر مشکلات خبرنگاران

استاندار گلستان، تشکیل اتاق فکر را برای مرتفع کردن دغدغه‎های خبرنگاران مهم خواند و گفت: مشکلات خبرنگاران باید با جدیت متولیان امر پیگیری و به نقطه‎ای مطلوب برسد.

تشکیل اتاق فکر پایانی بر مشکلات خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت شامگاه چهارشنبه در آئین نکوداشت روز خبرنگار و تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» فرصتی است تا از تلاش‎های خبرنگاران حتی در حد اندک تجلیل شود که خوشبختانه هر ساله شاهد تنوع و باشکوهتر برگزار شدن برنامه‎های روز خبرنگار در استان هستیم.

وی تلاش اصحاب رسانه را در برگزاری انتخاباتی باشکوه موثر خواند و تصریح کرد: پوشش خبری مناسب اصحاب رسانه در انتخابات 1392 سبب شد تا حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم رقم بخورد و در کارنامه ایران حضور درخشان مردم با آمار 73 درصدی ثبت شود.

مطالبات خبرنگاران به سمت تخصصی شدن پیش می‎رود

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه خبرنگاران در تحقق حماسه اقتصادی نقش اساسی و کلیدی دارند، خاطرنشان کرد: نقش‎آفرینی اهالی رسانه در عرصه‎های مختلف بر هیچ‎کسی پوشیده نیست.

قناعت از خانه مطبوعات استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در برگزاری مراسم نکوداشت روز خبرنگار تلاش مضاعفی داشتند، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه نوع گفتمان و درخواست خبرنگاران نسبت به سال‎های گذشته فنی‎تر و تخصصی‎تر شده است، یادآور شد: هر سال که می‎گذرد مطالبات خبرنگاران به سمت تخصصی شدن پیش می‎رود که این مهم نشان از حرکت رو به جلوی اصحاب رسانه دارد.

انتقاد از نگاه نادرست برخی دستگاه‎ها به نقش خبرنگاران

استاندار گلستان با اشاره به اینکه موضوعات داخلی جزو حدود اختیارات استان است، ابراز داشت: متولیان استان در رفع مشکلات داخلی تعامل و همکاری لازم را دارند اما برخی مشکلات خارج از حدود اختیارات است که اگر در این راستا اتاق فکر تشکیل شود از طریق مکاتبات با وزیر، رئیس‎جمهور و یا کمیسیون مربوطه مجلس می‎توان موانع و خلاءهای قانونی را برطرف کرد.

قناعت با بیان اینکه خبرنگاران حلقه واسط بین نظام، حاکمیت، قوای سه‎گانه به ویژه قوه مجریه و مردم هستند، گفت: باید توجه ویژه‎ای به قشر خبرنگار صورت بگیرد که آمار و ارقام دوران گذشته نشان از رشد و ترقی حوزه رسانه و توجه کارگزاران نظام به این بخش دارد.

وی با انتقاد از نگاه نادرست برخی دستگاه‎ها به نقش خبرنگاران، متذکر شد: گاهی اوقات دیده می‌شود تعدادی از دستگاه‎های اجرایی استان نگاه زیربنایی و اساسی نسبت به جایگاه خبرنگاران ندارند لذا باید رویکرد مسئولان تغییر پیدا کند تا شاهد اتفاقات خوشایندی در این حوزه باشیم.

استاندار گلستان در پایان اظهار داشت: جامعه مطبوعاتی و رسانه‎ای گلستان باید به عنوان یک حرکت استراتژیک و زیربنایی مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول