اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان مطرح کرد

موافقت با طرح‏‌های آموزشی خبرگزاری فارس استان سمنان/ خبرنگاران سمنانی آموزش می‌‏بینند

در نشست رئیس شورای اطلاع‌‏رسانی استان سمنان و مدیر خبرگزاری فارس این استان، موافقت استانداری سمنان با اجرای طرح‏های آموزشی خبرگزاری فارس استان سمنان اعلام شد.

موافقت با طرح‏‌های آموزشی خبرگزاری فارس استان سمنان/ خبرنگاران سمنانی آموزش می‌‏بینند

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان، علیرضا خلخالی، رئیس شورای اطلاع‌‏رسانی استان سمنان در آستانه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار در صدر شماری از مسئولان استانداری سمنان، از دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان بازدید کرد.

رئیس شورای اطلاع‏‌رسانی استان سمنان و معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در این نشست، در تأیید سخنان مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان، کم‏‌توجهی به آموزش خبرنگاران و اصحاب رسانه را یکی از معضلات اساسی جامعه مطبوعاتی و رسانه‏‌ای استان سمنان ذکر کرد.

وی گفت: استانداری سمنان مشکلی در حمایت از برگزاری دوره‏‌های آموزشی و طرح‏‌های مدون خبرگزاری فارس استان سمنان در عرصه آموزش خبرنگاری ندارد.

رئیس شورای اطلاع‌‏رسانی استان سمنان افزود: آموزش در رسانه مهم‏ترین امری است که باید به آن توجه شود؛ خوشبختانه مدیریت خبرگزاری فارس استان سمنان تجربه خوبی در عرصه‏‌های علمی خبر و آموزش خبرنگاری دارد که باید از این توانمندی‏‌ها بیشتر استفاده شود.

خلخالی ادامه داد: روابط عمومی‏‌های دستگاه‏‌های اجرایی استان سمنان در کنار تمام علاقه‌‏مندان به حوزه خبر و فعالان امر اطلاع‏‌رسانی در استان باید در دوره‌‏های آموزشی مدون شرکت کنند.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست در بیان الزامات و نیازهای یک خبرنگار گفت: اگر خبرنگار به کار خود و اصول حرفه‌‏ای تسلط داشته باشد، رسانه‏‌های رقیب و ماهیت، ظرفیت و توانمندی‏های رسانه‏‌ای را که در آن کار می‏‌کند، می‏‌شناسد.

مرتضی مزینانی‏‌صفابین افزود: خبرنگار باید نیاز مخاطبان، سن، جنس، سطح تحصیلات، محل زندگی و سایر ویژگی‏های آنها را بداند و بدون شک از کنار سوژه‏ای ناب، درجه اول و مورد نیاز مردم و رسانه در درجه دوم نمی‏‌گذرد و فرصت را به رقیبان نمی‏‌دهد و همه این‏ها بسته به گذراندن دوره‌‏های آموزشی است.

وی تصریح کرد: هر چه قدر خبرنگار حرفه‏‌ای‏‌تر بوده و قدرت شکار سریع سوژه‏‌های مورد نیاز مخاطبان را داشته باشد و همچنین بتواند آنها را در بسته‏‌بندی‏‌های جذاب و متناسب با ماهیت رسانه‏‌ها و ویژگی‏های مخاطبان ارایه دهد، به همان اندازه به مدیران رسانه کمک کرده و دست آنها را در فراهم آوردن نیازها و خبرهای رادیو و تلویزیونی و انتشار اخبار مطبوعاتی باز می‏‌گذارد.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان بیان داشت: اگر خبرنگار نتواند تولید سریع، متنوع و مورد نیاز رسانه و مخاطبان را داشته باشد، قدرت مانور رسانه را محدود کرده است و عملاً تکرار خبرهای مشخصی را در بخش‏های مختلف خبری موجب شده است.

مزینانی‌‏صفابین در پایان متذکر شد: راه‌حل این است که علاوه بر بهینه‏‌سازی ساختار موجود، هم بسیاری از خبرنگاران فعلی و خبرنگارانی را که بعداً جذب خواهند شد، آموزش داد.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول