اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 و 22 مردادماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری المپیاد بین‌المللی دانشجویی ریاضی و شیمی در اصفهان

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: المپیاد بین‌المللی دانشجویی ریاضی و شیمی 21 و 22 مردادماه در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری المپیاد بین‌المللی دانشجویی ریاضی و شیمی در اصفهان

حسین توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: امسال 208 نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد و یا المپیاد متمرکز و 583 نفر نیز از طرق المپیاد غیر‌متمرکز به مرحله دوم المپیاد کشوری در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، شیمی، عمران، مکانیک، کامپیوتر، مهندسی کشاورزی گرایش زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی راه یافته‌اند.

وی با بیان اینکه از بین شرکت‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد یا المپیاد متمرکز و المپیاد غیر‌متمرکز 41 نفر از دانشجویان رشته ریاضی و 40 نفر از دانشجویان رشته شیمی در المپیاد دوم به رقابت پرداختند، ادامه داد: از بین این افراد پنج نفر برای رشته ریاضی و پنج نفر برای رشته شیمی انتخاب شدند تا به همراه تیم‌های کشور‌های روسیه، چین، پاکستان، قزاقستان، سوریه، تاتارستان و ونزوئلا در المپیاد بین‌المللی ریاضی و شیمی شرکت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری المپیاد بین‌المللی ریاضی و شیمی در شهرستان اصفهان، تصریح کرد: این افراد از 20 تا 24 مرداد ماه در این المپیاد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی اذعان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در المپیاد بین‌المللی ریاضی و شیمی در روز‌های 21 و 22 مردادماه امسال در آزمون المپیاد ریاضی شامل دروس آنالیز ریاضی، جبر خطی، آنالیز ادبی و جبر یا تحقیق در عملیات و در آزمون شیمی در دروسی از جمله شیمی فیزیک، شیمی معدنی و شیمی آلی شرکت می‌کنند.

توکلی با بیان اینکه در این اردو 16 نفر از برجسته‌ترین اساتید ایرانی به همراه 12 نفر از اساتید خارجی در تصحیح اوراق آزمون‌های سنجش آموزش کشور شرکت می‌کنند، تأکید کرد: 24 مردادماه نیز مراسم اختتامیه این المپیاد برگزار می‌شود و به تیم‌های ایرانی و خارجی که رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، مدال‌های طلا، نقره و برنز به همراه جوایز و لوح‌های تقدیر اهدا می‌شود.

وی به یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در این المپیاد اشاره کرد و متذکر شد: بازدید از اماکن تاریخی با همکاری سازمان جهانگردی شهر اصفهان و بازدید از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این تیم‌ها است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول