اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

دومین المپیاد ورزشی محلات قم در 14 رشته برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری دومین المپیاد ورزشی محلات قم در 14 رشته ورزشی طی تابستان امسال خبر داد.

دومین المپیاد ورزشی محلات قم در 14 رشته برگزار می‌شود

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات قم در سال 91 تجربه بسیار خوبی بود، اظهار کرد: المپیاد ورزشی جوانان محلات قم فرصت خوبی برای شناسایی استعدادهای ورزش قهرمانی چندین رشته را به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه المپیاد ورزش فرصت شناسایی استعدادهای نهفته به شمار می‌رود، بیان داشت: برگزاری این المپیاد موجب شد تا هیئت‌های ورزشی نفرات و چهره‌های بسیار خوبی را برای حضور در ورزش قهرمانی استان قم شناسایی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: همانگونه که از نام این المپیاد می‌توان برداشت کرد، المپیاد ورزشی محلات قم ویژه نوجوانان و جوانان عزیز ورزشکاری است که کمتر فرصت حضور در مسابقات قهرمانی استان را یافته‌ و از امکانات کمتری برخوردار بوده‌اند.

وی عنوان داشت: هم‌اکنون در ورزش قهرمانی کشورمان بسیاری از چهره‌های سرشناس رشته‌های مختلف ورزشی،‌ کسانی هستند که از همین میادین شناسایی شده و پرورش یافته‌اند و در سطح ملی و حتی در تیم‌های مطرح و سرشناس فعالیت می‌کنند.

جهان‌بینی تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل در تعامل با هیئت‌های ورزشی استان این است که بعد از تجربه موفق برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات قم، دومین المپیاد نیز به شکلی مطلوب برگزار شده و نتایج خوبی به دنبال داشته باشد تا دوره‌های بعدی را با استقبال بیشتر علاقمندان و با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

وی ابراز کرد: نخستین المپیاد ورزشی محلات قم در تابستان سال 1391 در 11 رشته ورزشی برگزار شد که طی آن دختران شرکت‌کننده در این المپیاد در پنج رشته و پسران حاضر در شش رشته ورزشی با یکدیگر رقابت کردند، اما در این دوره پسران ورزشکار در هشت رشته و دختران ورزشکار در شش رشته با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

جهان‌بینی بیان داشت: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیازمند است، داشتن روحیه نشاط و تعالی ا‌ست، بنابراین برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی محلات قم در رشته‌های مختلف می‌تواند سلامت روحی و جسمی نسل جوان جامعه را نیز با توجه به اینکه در اوقات فراغت تابستان قرار داریم، افزایش دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه نباید از تربیت و رشد جسمی در کنار تقویت روحی غفلت کرد یاد آور شد: این مسابقات فرصت مناسبی است تا نوجوانان و جوانان هم‌استانی در کنار بهره‌مندی از فضای دوستی از زمان ورزش برای بهبود سلامتی خود استفاده کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های تربیت بدنی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تصریح کرد: با ساخت سالن‌های ورزشی و واگذاری امکانات و تجهیزات به این سالن‌ها نه تنها ورزش استان رشد کرده است بلکه تفکر ورزش همگانی و قهرمانی نیز در استان به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

جهان‌بینی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش کارمندی و نقش تأثیرگذار آن در سلامت عمومی افراد جامعه تأکید کرد: سرمایه‌‌‌گذاری در مقوله ورزش علاوه بر اینکه نتیجه مطلوبی دارد، زمینه ایجاد نشاط و شادابی را در جامعه فراهم می‌‌‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: این رقابت‌‌ها فرصت مناسبی برای پشت‌ سر گذاشتن موفق ایام اوقات فراغت تابستان و ایجاد رقابتی سالم بین نوجوانان و جوانان دانش‌آموز جامعه به شمار می‌‌رود، زیرا مقوله ورزش یکی از مؤثرترین شیوه‌های رفع مشکلات روحی و جسمی و جلوگیری از جذب نسل جوان به ناهنجاری‌های اجتماعی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار داشت: پسران شرکت کننده در این المپیاد در رشته‌های فوتسال، فوتبال گل‌کوچک، والیبال، پینگ پنگ، فوتبال دستی، تیراندازی، بازی‌های بومی و محلی و طناب‌کشی به رقابت می‌پردازند، در حالی که رقابت‌های بخش دختران و بانوان در رشته‌های آمادگی جسمانی، والیبال، دارت،‌ طناب‌کشی، بازی‌های بومی و محلی و تیراندازی به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول