اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رادیو معارف:

خبرنگار می‌تواند سبب حیات و تعالی جامعه شود

مدیر رادیو معارف گفت: خبرنگار می‌تواند سبب حیات و تعالی جامعه شود بنابراین با توجه به اهمیتی که خبرنگار در جامعه دارد اگر درست مشاهده نکند یا نشنود می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه جامعه کند.

خبرنگار می‌تواند سبب حیات و تعالی جامعه شود

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است و اگر بخواهیم جامعه‌‌ای فعال و زنده تشکیل دهیم باید از چشم، گوش و زبان مناسب برخوردار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار می‌تواند سبب حیات و تعالی جامعه شود بنابراین با توجه به اهمیتی که خبرنگار در جامعه دارد اگر درست مشاهده نکند یا نشنود می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه جامعه کند.

مدیر رادیو معارف عنوان داشت: برخی از خبرنگاران و خبرگزاری‌ها کارشان را خوب انجام می‌دهند ولی برخی افراد دیگر ضعف دارند که در هر شغلی این امر طبیعی است.

وی یادآور شد: در زمینه کارهای ارتباطی و مسائلی که مربوط به حوزه خبرنگاران است مانند همه علوم انسانی نیازمند تولید علوم اسلامی هستیم.

لطفی‌نیاسر ادامه داد: به عنوان مثال کنجکاوی یکی از ویژگی‌های مهم خبرنگار فعال و قوی است ولی باید ارتباط کنجکاوی با حرمت تجسس در زندگی در دین اسلام چیست؟

وی عنوان داشت: خبرنگار موفق باید ارتباط خود را با حفظ حریم اشخاص درک کند و بفهمد چه جایی حریم شخصی است و نباید وارد شد و چه جایی حریم عمومی است.

مدیر رادیو معارف یادآور شد: کسی که برای جامعه‌اش کار می‌کند باید این درک را داشته باشد که خبری که به عنوان خبر منعکس می‌کند، برای هوای نفس است یا بر اساس وظایف خبرنگاری این کار را انجام می‌دهد.

وی عنوان داشت: تولید علم اسلامی انسانی در حوزه خبرنگاری از مواردی است که جای کار فراوان دارد.

لطفی‌نیاسر خاطرنشان کرد: هر روز در جهان شاهد تولید اخبار جنجالی و بدون فایده هستیم که به طور معمول در صدر اخبار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فلان بازیگر یا بازیکن فوتبال در زندگی شخصی وی چه اتفاقی افتاده چه اندازه برای جامعه مفید و لازم است.

مدیر رادیو معارف خاطرنشان کرد: ایجاد ذائقه درست برای فهم صحیح و درست مخاطب، از رسالت‌های مهم خبرگزاری‌ها و خبرنگاران است و خبرگزاری‌ها باید مجموعه‌هایی در خود ایجاد کنند که این تحقیقات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فارس یکی از خبرگزاری‌هایی است که اخبار آن همواره رصد می‌شود گفت: این خبرگزاری جزو خبرگزاری‌های خوب در زمینه سرعت و اتقان اطلاع‌رسانی است.

لطفی‌نیاسر یادآور شد: خبرگزاری فارس مجموعه‌ای با دغدغه است که در آن معیارهای دینی و مسائل مربوط به نظام به ویژه در حوزه ارزش‌های خبری رعایت می‌شود.

انتهای پیام/78003/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول