اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات کرمان:

وزن کالاهای صادراتی کرمان 86 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: وزن کالاهای صادراتی کرمان طی 4 ماهه نخست سال جاری 86 درصد افزایش یافت.

وزن کالاهای صادراتی کرمان 86 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن مصطفایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان کرمان اظهار داشت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 138 میلیون و 63 هزار و 871 دلار کالا به وزن 103 هزار و 762 تن از گمرکات استان کرمان صادر شده است.

وی از افزایش 86 درصدی وزن کالاهای صادراتی از کرمان طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: ارزش این صادرات طی این مدت 9 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان ابراز داشت: میزان واردات کالا طی چهار ماهه نخست سال جاری 18 هزار و 605 تن کالا به ارزش 118 میلیون و 688 هزار و 209 دلار به استان کرمان وارد شده است.

مصطفایی از کاهش 39 درصدی واردات به استان کرمان از نظر وزن و کاهش 13 درصدی از نظر ارزش در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت: مهمترین اقلام صادراتی استان کرمان شامل پسته، مغز پسته، مصنوعات مس، خرمای خشک، سیمان و کنسانتره است.

وی متوسط قیمت کالای صادراتی استان کرمان را یک هزار و 344 دلار ذکر کرد و ابراز داشت: متوسط قیمت کالای صادراتی استان کرمان چهار برابر متوسط کشوری است.

این مسئول گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 12 میلیارد و 536 میلیون دلار کالا از ایران صادر شده است که از نظر وزن 11.6 درصد افزایش و از نظر ارزشی پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مصطفایی عنوان کرد: بیشترین میزان صادرات ایران به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هندوستان و بیشترین میزان واردات از کشورهای امارات، چین و هند است.

وی متوسط ارزش کالای وارداتی به ایران را یک هزار و 415 دلار و استان کرمان را 6 هزار و 379 دلار ذکر کرد و افزود: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان در استان کرمان مطلوب است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: طرف‌های تجاری ایران طی سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند که این امر جای تامل دارد.

محسن رشیدفرخی بیان کرد: تا دو سال قبل اتحادیه اروپا، چین، آمریکای لاتین و کشورهای خلیج فارس طرف‌های تجاری ایران بودند، اما در حال حاضر چین، امارات و ترکیه در بحث صادرات کالا برای ما حائز اهمیت شده‌اند.

وی افزود: تحریم‌های ناخواسته و ناعادلانه در تغییر طرف‌های تجاری ایران نقش دارد که در دولت جدید تعامل‌هایی برقرار می‌شود و به نتیجه می‌رسد و باید برنامه‌ریزی و نقشه راه تجارت آینده را داشته باشیم.

انتهای پیام/80019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول