اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

بلوغ زودرس در بین جوانان احساس می‌شود/ لزوم ایجاد زمینه برای ازدواج جوانان

امام جمعه موقت ملایر گفت: امروز بلوغ زودرس در بین جوانان کشور به خوبی احساس می‌شود و این مهم می‌طلبد تا مسئولان و خانواده‌ها با جدیت و واقع‌بینانه به ازدواج آنها بیاندیشند.

بلوغ زودرس در بین جوانان احساس می‌شود/ لزوم ایجاد زمینه برای ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اهمیت این روز را برای جهان اسلام مهم برشمرد و افزود: هدف اسرائیل از اشغال سرزمین‌های فلسطین ایجاد پایگاه برای آمریکا و ایجاد جنگ و تفرقه میان مسلمانان است.

وی ابراز داشت: مردم ایران در همه صحنه‌ها ثابت کرده‌اند که همواره طرفدار مظلوم بوده و به دفاع از حق امسال نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور حماسی داشتند.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید خروجی داشته و مصوبات و راهکارهای ارائه شده در این جلسات در شهرستان عملی شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین تصمیمات این جلسات استفاده از فضاهای تفریحی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان در راستای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی عنوان داشت: در این زمینه تاکنون از فضاهای تفریحی شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استفادهای مطلوبی شده که نمونه آن برگزاری مراسم احیا در شب‌های قدر در بام ملایر بود که با حضور چشمگیر مؤمنان روزه‌دار این شهرستان همراه بود.

فاضلیان در ادامه به فرا رسیدن روز خبرنگار در 17 مرداد ماه اشاره کرد و افزود: شهید صارمی برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد ماند و الگویی از انسانیت برای قشر خبرنگار است.

وی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری بیان داشت: امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و هویت فرهنگی انسان را القا می‌کنند.

امام جمعه موقت ملایر افزود: صداقت، امانت و عدالت سه اصل مهم در حرفه خبرنگاری است که هر چه رسانه‌ها این سه اصل را رعایت کنند تأثیر زیادی در فرهنگ جامعه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: خبرنگاران باید با نقد منصفانه رفتار مسئولان را رصد کرده و به نفع مردم و با رعایت اصول امانتداری و گفتن حقایق در راستای رفع مشکلات و بیان واقعیات جامعه گام بردارند.

فاضلیان در ادامه با اشاره به اصل مهم ازدواج به عنوان یکی از اصول پایه و اساسی اسلام اظهار داشت: ازدواج و برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

وی گفت: امروزه متاسفانه یکی از معضلات جامعه روابط ناسالم بین دختر و  پسر است که فراهم نبودن شرایط ازدواج از اساسی‌ترین پایه‌های این روابط ناسالم است.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه نبود مقدمات ازدواج برای جوانان باعث بروز انواع مشکلات و فحشا در جامعه شده است تصریح کرد: جوانان ما نباید قبل از ازدواج رابطه ناسالمی با جنس مخالف داشته باشند چون اثرات منفی آن در زندگی مشترک احساس شود.

وی گفت: امروز بلوغ زودرس در بین جوانان کشور به خوبی احساس می‌شود و این مهم می‌طلبد تا مسئولان و خانواده‌ها با جدیت و واقع‌بینانه به امر ازدواج بپردازند.

فاضلیان با اشاره به اینکه در امر ازدواج چهار اصل باید مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: یکی از مهمترین این اصول ازدواج به هنگام از نظر دینی و پزشکی است چرا که ازدواج بهنگام  و در سن مناسب باعث جلوگیری از بروز مشکلات می‌شود.

وی تعقل در ازدواج را یکی دیگر از اصول اساسی برشمرد و افزود: ازدواجی که از روی احساس باشد ماندگار نیست.

امام جمعه موقت ملایر ازدواج آسان را یکی از دیگر از اصول اساسی در این امر برشمرد و گفت: امروز خانواده‌ها با چشم و هم چشمی و بدعت‌های نو، ازدواج آسان را با مشکل مواجه کرده و با تعیین مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین این امر مهم الهی را زیر سئوال برده و به مشکلات ازدواج جوانان دامن می‌زنند.

وی اظهار داشت: اگر سه اصل مهم ازدواج بهنگام، ازدواج تعقلی و آسان مد نظر باشد اصل چهارم که ازدواج پایدار است در جامعه شکل می‌گیرد.

فاضلیان گفت: متاسفانه آمار زیاد طلاق ‌در جامعه نشان از این دارد که مبنای زندگی‌ها بر اساس سختگیری و بدعت‌های خانواده‌ها در امر ازدواج است.

وی نقش رسانه‎ها را در زمینه ترویج ازدواج آسان مهم برشمرد و تصریح کرد: ترویج این فرهنگ باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه نیز برای مردم تشریح شود.

امام جمعه موقت ملایر در پایان به دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در این راستا باید کمیته دهه کرامت در شهرستان برای اجرای بهتر برنامه‌های این دهه شکل گیرد و از کارشناسان در این راستا در اجرای بهتر برنامه‌های استفاده شود.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول