اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در لامرد صورت می‌گیرد

آغاز احداث تاسیسات اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کلنگ احداث تاسیسات اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان عصر امروز به دست وزیر نفت به زمین می‌خورد.

آغاز احداث تاسیسات اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان

سید موسی موسوی که پیش از این اعلام کرده بود به‌زودی تاسیسات اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان راه‌اندازی می‌شود، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد، از مراسم عصر امروز با حضور وزیر نفت، مدیرعامل گاز کشور، جمعی از مسئولان عالی‌رتبه صنایع نفت و گاز و همچنین تعدادی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در مورد جزئیات این پروژه بیان داشت: اجرای پروژه بازیافت اتان که بیش از یک سال است درگیر فراهم کردن مقدمات آن هستیم، هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد دلار دارد و در پالایشگاه پارسیان در مساحتی 50 هکتاری اجرا می‌شود.

نایب رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس مدت زمان اجرای این پروژه را نزدیک به 30 ماه اعلام کرد و افزود: جدای از کاهش نرخ بیکاری، تاسیسات اتان‌زدایی درآمد سالانه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و 600 میلیون دلار دارد.

عضو مجمع نمایندگان فارس راه‌اندازی تاسیسات اتان‌زدایی پالایشگاه پارسیان را مقدمه اجرای پتروشیمی‌های راکد مانده در این استان دانست و ادامه داد: تاسیسات اتان‌گیری سبب می‌شود اتانی که هم‌اکنون در پالایشگاه‌های کشور به‌راحتی می‌سوزد و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، استحصال شده و خوراک چند پتروشیمی از ناحیه همین گاز بسیار ذی‌قیمت فراهم شود.

به گزارش فارس، پیش از این نماینده لامرد و مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد از پیگیری‌های بسیار به منظور اجرای این طرح از محل منابع شرکت ملی گاز ایران خبر داده بود و گفت: شرکت سپهر انرژی به عنوان مجری این طرح قرار بود با مساعدت بانک صادرات این پروژه را انجام دهد که به سبب برخی مشکلات هیچ اقدام عملی در این زمینه مشاهده نشد و از هنگامی که برای ما مشخص شد این شرکت در صدد اجرای پروژه نیست و زمان در حال از دست رفتن است، تلاش بسیاری داشتیم تا بتوانیم بانک عامل را خلع ید کرده و شرکت ملی گاز ایران را متقاعد کنیم تا خود اقدام به اجرای این پروژه مهم کند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول